Glumac Nebojša Glogovac laureat je Gran prija Naisa, najveće nagrade na 42. filmskim susretima u Nišu, jedinom glumačkom festivalu u Evropi. Nagradu je dobio za „najbolje glumačko ostvarenje na festivalu“, opredmećeno, po obrazloženju žirija (Gorica Popović, Dubravka Mijatović i Irfan Mensur), u sjajnim ulogama u filmovima „Klopka“ i „Hadersfild“.

Glumac Nebojša Glogovac laureat je Gran prija Naisa, najveće nagrade na 42. filmskim susretima u Nišu, jedinom glumačkom festivalu u Evropi. Nagradu je dobio za „najbolje glumačko ostvarenje na festivalu“, opredmećeno, po obrazloženju žirija (Gorica Popović, Dubravka Mijatović i Irfan Mensur), u sjajnim ulogama u filmovima „Klopka“ i „Hadersfild“. Sa žirijem su se složili i novinari, koji su saopštenje ovakve odluke, juče u festivalskom centru, ispratili potpuno pristrasno – snažnim aplauzom.

Kad Glogovac spava

Mada je neposredno pre saopštenja odluke žirija Nebojša Glogovac bio u Festivalskom centru (hotelu My place), neposredno posle toga je iščezao. Kada su ga novinari pozvali sa recepcije, kako bi dobili izjavu, laureat Gran prija, koji se na prethodno održanoj konferenciji za novinare izvinio zbog tamnih naočara, rekavši da su „nužne“ jer je prethodne noći slavio i rođendan i godišnjicu braka, odgovorio je da „spava“. Osim ovoga, novinari su smatrali „zanimljivošću“ i nastup umetničke direktorke festivala, glumice Snežane Nikšić, koja je na konferenciji za novinare, koju je održao festivalski žiri, a direktno prenosila Niška televizija (NTV), zamolila medije da poštuju embargo na informaciju o dobitnicima nagrada, do sinoć u 20 časova, kada počinje završno veče festivala.

„Snimali smo dva dana u (psihijatrijskoj) bolnici u Kovinu. To je bio moj prvi susret sa ljudima sa one strane, na koju se ode kada se ’poludi’. To je tužan i zanimljiv svet o kojem ne bih više govorio“, rekao je Glogovac na konferenciji za novinare, održanoj neposredno pre saopštenja odluke žirija. Kazao je, ipak, da lik psihotičnog Ivana u „Hadersfildu“ nije radio po stvarnom modelu, čoveku koji živi u Zrenjaninu i prijatelj je scenariste Uglješe Šajtinca. Pošto je i producent „Hadersfilda“, Glogovac je kazao da će film nakon festivala u Nišu, Sarajevu i Novom Sadu, na kojima je doživeo samo ovacije, učestvovati na Festivalu azijskog filma u Koreji, a još čeka odgovor Filmskog festivala u Roterdamu i još nekih drugih. O već mnogonagrađivanoj „Klopci“ Srdana Golubovića, u kojoj je Glogovac, kako je ponavljano, takođe briljirao, nije bilo reči. Valjda one više nisu potrebne, dovoljno je videti film.

Gorica POPOVIĆ: Nedostaju nagrade

„Bilo je kreacija koje smo želeli da nagradimo, a nismo mogli jer imamo samo osam, tačno definisanih nagrada. Mada ovogodišnja produkcija nije velika, bilo je mnogo sjajnih glumačkih uloga. Prilikom odlučivanja, bio je presudan i film u kojem su uloge ostvarene, tako da su nagrade otišle filmovima u kojima su reditelji mislili o glumcu, kao što je to slučaj u Klopci i Hadersfildu. U mnogim slučajevima, reditelji su krivi što glumačke uloge nisu izrazitije“, rekla je predsednica festivalskog žirija Gorica Popović.

Prema jednoglasnoj odluci žirija, nagrada Carica Teodora, za najbolju glavnu žensku ulogu, dodeljena je Nataši Ninković (takođe film „Klopka“), a Car Konstantin, za najbolju mušku ulogu, Goranu Šušljiku („Hadersfild“). Anica Dobra i Svetozar Cvetković su dobili Povelje za izuzetnu žensku i mušku ulogu, ostvarene u filmovima „Klopka“ i „Odbačen“. Nagrade za žensku i mušku epizodu osvojili su Milena Vasić Ražnjatović („Konji vrani“) i Vojin Ćetković („Hadersfild“). Najbolji debitant je Milan Vasić (u filmu „Konji vrani“). Novčani iznos Gran prija Naisa je 170.000, Konstantina i Teodore po 150.000, Povelje za izuzetne uloge po 100.000, a nagrade za epizodne i debitantsku ulogu – po 80.000 dinara.
Uz zvanične, saopštene su i sve brojnije nezvanične nagrade. Po glasovima publike, Glumac festivala jer takođe Nebojša Glogovac, koji je predhodno dva puta proglašen i Glumcem večeri (za oba filma u kojima je igrao). Uz njega, glumci večeri bili su i Radmila Živković (Belle Epoque ili Poslednji valcer u Sarajevu), desetogodišnji naturščik Stefan Lazarević („Agi i Ema“) i Milutin Karadžić („Promeni me“). Nagradu za najboljeg glumca – producenta, po izboru bečke filmske laboratirije Sinhro film, dobio je Ljubiša Samardžić, za „samostalni producentski poduhvat na kompleksnom filmu epohe Konji vrani“.
Žiri kritike je glasao nešto drugačije od festivalskog žirija i publike. Nezvaničnu nagradu za najbolju žensku i mušku ulogu u srpskom filmu Fripresci, koju dodeljuje žiri filmskih kritičara Srbije, dobili su Jelisaveta-Seka Sabljić i Svetozar Cvetković. Prema oceni žirija, Sabljićka je kroz „ubedljivi pasivno-agresivan lik majke“ u filmu „Hadersfild“ pokazala „destruktivnost i psihološki kanibalizam starijih generacija, koje svoju ličnu nesreću i frustracije prenose na potomstvo“. Cvetković je, pak, navode kritičari, ostvario retko viđen lik u srpskom filmu, „kafkijanskog izgnanika u borbi sa unutrašnjim demonima“, koji je uspeo da iznese potpuno „prirodno, nesputano i hrabro“.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari