Više nedelja Minhen je bio u „Netrebko-groznici“, koju ova operska diva i primadonna assoluta izazove svaki put kad dođe u taj grad. Kult Ane Netrebko dosegao je u Minhenu razmere frenetičnosti. Netrebko nastupa sa meksičkim tenorom Robertom Vilasonom već dve godine u raznim produkcijama.

Više nedelja Minhen je bio u „Netrebko-groznici“, koju ova operska diva i primadonna assoluta izazove svaki put kad dođe u taj grad. Kult Ane Netrebko dosegao je u Minhenu razmere frenetičnosti. Netrebko nastupa sa meksičkim tenorom Robertom Vilasonom već dve godine u raznim produkcijama. Ovaj „duo snova“ klasične muzike, tokom aprila pevao je i uloge Rodolfa i Mimi u koncertantnoj verziji Pučinijeve opere u Filharmoniji minhenske opere. Par Netrebko-Vilason (na fotografiji) glamurom nadvisuje negdašnje legende poput Varadi-Diskau ili Pavaroti-Freni. Koncert je, zahvaljujući učešću ovih izuzetnih izvođača operskih ljubavnih dueta, bio nedeljama unapred rasprodat, te je organizatorima pala na pamet unosna ideja da i za generalnu probu prodaju ulaznice. Simfonijskim orkestrom Bavarskog radija dirigovao je Francuz Bertran de Bajli.
Mimi je uloga, kaže tridesetpetogodišnja Ana Netrebko, kojom se ovaploćuje njen san. Njen vokalni kapacitet došao je do izražaja i u ovoj koncertantnoj, dramaturški suženoj i pojednostavljenoj varijanti. Jedino je njen glamur protivrečio tragičnosti uloge. Bolest na smrt se u držanju dive nije mogla slutiti. Odsustvo dramaturškog koncepta kao da je od svih prećutno bilo oktroisano. Reč je o izuzetnom koncertu gde su u prvom planu bili vokalna spektakularnost i revijalno izvođenje, a ne psihološki uverljiva inscenacija, patos i tragičnost smrti.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari