Više od pola veka u Vojvodini nije izvedena IX Betovenova simfonija, te je samim tim odabir organizatora Novosadskih muzičkih svečanosti – NOMUS 2007, Muzičke omladine Novog Sada, da sa ovim grandioznim delom završe desetodnevnu manifestaciju pravi. Naravno, odabir je samo zamisao, a publika koja je u ponedeljak uveče imala priliku da čuje Vojvođanske simfoničare i Nacionalni filharmonijski hor iz Bugarske „Svetoslav Obretenov“, uverila se da su izvođači ovog dela bili vrhunski.

Više od pola veka u Vojvodini nije izvedena IX Betovenova simfonija, te je samim tim odabir organizatora Novosadskih muzičkih svečanosti – NOMUS 2007, Muzičke omladine Novog Sada, da sa ovim grandioznim delom završe desetodnevnu manifestaciju pravi. Naravno, odabir je samo zamisao, a publika koja je u ponedeljak uveče imala priliku da čuje Vojvođanske simfoničare i Nacionalni filharmonijski hor iz Bugarske „Svetoslav Obretenov“, uverila se da su izvođači ovog dela bili vrhunski. Pod palicom maestra Berislava Skenderovića, umetničkog rukovodioca Vojvođanskih simfoničara, celokupno izvođenje ovog kapitalnog Betovenovog dela bilo je na veoma visokom nivou. Hor koji, inače, ima glavnu ulogu u ovom delu je sa izvanrednim vokalnim kvalitetom i ujednačenošću uveličao izvođenje simfonije, a solisti koji su za ovu priliku odabrani iz različitih zemalja Evrope (povodom 50 godina EU) pokazali su izvođačko umeće i zavidan virtuozitet. Orkestar je, koji je ovom prilikom imao i ulogu domaćina, svojim bogatim tonom ispunio prepunu novosadsku Sinagogu. Ovim koncertom, NOMUS je obeležio i 180 godina od smrti Ludviga van Betovena.

Martinović u Argentini i Meksiku

Nakon uspešnih resitala u Skoplju, Firenci, Londonu te koncerta kamerne muzike posvećene Sibelijusu u okviru festivala NOMUS u Novom Sadu, Ratimira Martinovića očekuju nastupi u Južnoj i Severnoj Americi. Martinović će se 26. aprila u Argentini predstaviti resitalom u okviru internacionalnog muzičkog festivala „Ushuaia 2007“, a nakon toga, takođe, u okviru festivala, sledi i koncert sa orkestrom Berlinskih simfoničara sa maestrom Jorgeom Uliarteom, 28. aprila, čime će taj festival biti svečano zatvoren. U Buenos Airesu zakazan je njegov resital u velikoj sali Univerziteta, 2. maja, nakon čega sledi njegov „lecture-recital“ i majstorski kurs, na muzičkoj akademiji „Franz Liszt“, sa desetak mladih argentiskih pijanista. Gostovanje u Meksiku najavljeno je za 11. i 12. maj, gde će se sa Kamernim orkestrom Juareza predstaviti Mocartovim koncertom u A duru.

Ratimir Martinović rođen je u Kotoru, gde je završio niže muzičko obrazovanje. Školovanje je nastavio u Novom Sadu u MŠ „Isidor Bajić“ i na Akademiji umetnosti u klasi Kemala Gekića. Diplomirao je 1999, magistrirao 2002. godine. Zaposlen je na Akademiji umetnosti u Novom Sadu, u zvanju docenta za glavni predmet klavir. Dobitnik je brojnih nagrada na međunarodnim pijanističkim takmičenjima. Osnivač je i umetnički direktor KOTORART festivala i predsednik Evropske asocijacije klavirskih pedagoga Crne Gore (EPTA Montenegro).

Za deset dana koliko su trajale ovogodišnje muzičke svečanosti, Novosađanima su se predstavili Minhenski kamerni orkestar, Kraljevska filharmonija iz Stokholma, kvartet „Amarkord“ iz Beča, a od solista Jasna Korado Merlak, David Grimal, Žorž Pludermaher, Peter Laul, Mark Kupi, Roman Simović, Rita Kinka, Ratimir Martinović, Laura Levai Aksin i drugi. Posebnu atrakciju za najmlađu publiku predstavljalo je gostovanje Zagrebačkog kazališta lutaka, koji su u Pozorištu mladih izveli lutkarsku predstavu „Čarobna frula“ po operi Volfganga Amadeusa Mocarta, a u režiji Krešimira Dolenčića. G.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari