Godišnje zasedanje RESEO (mreže evropskih servisa za edukaciju u operi) na temu različitosti u kulturi zemalja Evrope biće održano od 31. maja do 2. juna, u Operi i teatru Madlenianum. RESEO je osnovan pre jedanaest godina i okuplja 51 opersku kuću, kao i operske festivale iz 21 zemlje, a Madlenianum je njegov član od 2002.

Godišnje zasedanje RESEO (mreže evropskih servisa za edukaciju u operi) na temu različitosti u kulturi zemalja Evrope biće održano od 31. maja do 2. juna, u Operi i teatru Madlenianum. RESEO je osnovan pre jedanaest godina i okuplja 51 opersku kuću, kao i operske festivale iz 21 zemlje, a Madlenianum je njegov član od 2002. godine. Pomenutim povodom juče je u Madlenianumu održana konferencija za novinare s predstavnicima ove organizacije, kojoj je prisustvovao i Eduard Ile iz Upravnog odbora Madlenianuma.
Organizaciji RESEO Madlenianum se priključio da bi stekli znanje i iskustvo na polju edukacije mladih i primenili ih i u svom radu. Susret s predstavnicima drugih evropskih kuća dragocen je jer u njima postoje smišljene politike koje rade na stvaranju i obrazovanju mlade publike. U Madlenianumu, pak, postoji Društvo ljubitelja opere Madlenianum, čije su aktivnosti posebno usmerene ka mladoj publici. Često pominjana kriza opere najbolje se prevazilazi povratkom publike ovoj umetnosti, rekao je Ile, dakle, i krojenjem repertoara za mlađu publiku, pa je jedna takva opera u Madlenianumu „Mudrica“ Karla Orfa, a tu su i postavke klasike na nov način, koje takođe treba da privuku novu publiku, kakve su „Hofmanove priče“ i „Madam Baterflaj“. Ovaj sastanak trebalo bi i da nacionalne operske kuće u Srbiji, kao i one iz zemalja u okruženju, zainteresuje za slične projekte.
Luk O’Šonesi, predsednik RESEO, dodao je da je Madlenianum u ovom regionu jedini u ovoj organizaciji, i da je svetao primer. U skupovima kakav je i predstojeći učestvuju svi – od onih zaduženih za edukaciju u jednoj operskoj kući, preko menadžmenta, marketinga, dramaturga, pa sve do pevača. Izabel Žoli, sekretar RESEO, navela je neke zanimljive primere kako je problem odlaska u operu rešen u nekim zemljama. Tako je u Finskoj osmišljen porodični dan kad čitave porodice zajedno dolaze u operu, a u Škotskoj opera je izvedena u zatvoru i tamo je dobila svoje fanove, dok su ponegde opere izvođene i na ulicama za beskućnike.
Tema beogradskog skupa je široka, primećeno je, ali ona zapravo učesnicima treba da omogući da sagledaju kako forma opera funkcioniše zajedno sa nekim drugim umetničkim formama u kontekstu različitih kultura (svojevremeno je kao jedan od eksperimentalnih i uspelih projekata RESEO – „Tako čine sve“ rađena u maniru hip-hopa). Cilj RESEO je da se nađu načini da operu vide i oni koji ne mogu sebi da priušte najčešće rasprodate skupe karte, dakle, ne da se popune već pune sale, nego da se opera popularizuje, učini dostupnom svima, da se za nju zainteresuje i nova publika, ali i da se ona edukuje i da, gledajući operu što više, bude i krtitčki nastrojena publika. Na samoj je operskoj kući da iznađe načine da to učni, rekli su na kraju predstavnici RESEO, dok je njihov rad zasnovan na filmovima koje su snimili, publikacijama koje izdaju, kojima šire svoju misiju i podstiču operske kuće da im se u njoj priključe.
Konferencija u Madlenianumu uslovno ima tri dela – prvi u kome će biti panel diskusija na zadatu temu kulturnih razlika, ali i mogućnosti saradnje operskih kuća koje pripadaju tim različitim kulturama, drugi deo je izveštaj o radu članica RESEO, gde će učesnice predstaviti kako su obeležile četiri veka opere u Evropi, a treći deo je radionica u kojoj 15 mladih pevača iz regiona, ali i ostatka Evrope, pod vođstvom kompozitorke Hane Konvej i rediteljke Karen Gilingem, pravi svoju verziju „Madam Baterflaj“, koju će i prezentovati 1. juna. Skupština grada Beograda pokrovitelj je ovog skupa.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari