Protekli period aktivnosti vezanih za ART kliniku upravo je paradigmatičan za njeno višestruko i isprepletano polje delatnosti oličeno u negovanju pluralizma umetničkih načina izražavanja sa uvek aktivnim odnosom prema svetu oko sebe. Na samom kraju godine, ekipa ART klinike posetila je glumce novosadskog Pozorišta mladih koji su u štrajku i, podržavši njihove zahteve napravila i „plasirala“ grupni portret u prepoznatljivoj opremi (hirurškim maskama), podsećajući da u slučajevima kada „bolest“ nepovratno uznapreduje kao poslednje preostalo sredstvo ostaje metoda oštrog hirurškog reza, tj. direktnog govora i obraćanja javnosti.

Biografija protiv biografija

ART klinika predstaviće u utorak, 16. januara od 20 sati, štrajk u Pozorištu mladih, odnosno, rezultate posete primarijusa ART klinike ovom pozorištu u štrajku. Akcija će se zvati, Biografija protiv biografija.

Otvorenost prema novim načinima izražavanja, sa autorefleksivnom teorijskom elaboracijom svakako je u osnovi glavnog toka aktivnosti ART klinike i njenih izložbi u ŠOK galeriji utorkom. Izložba podvodne fotografije Srđana Milodanovića, Ivana Marinkova, Janeza Kranjca i Ivane Orlović Kranjc, koja je bila postavljena tokom poslednje dve nedelje decembra, pored praktičnih problema tehnike i opreme, te kategorisanja podvodne fotografije, postavila je i pitanje statusa podvodne fotografije u umetnosti. U tom smislu se nameće fundamentalno teoretsko pitanje šta je to što podvodnu fotografiju mandatira u porodicu umetničkih fotografija, i uopšte u kategoriju umetnosti, da li je sama lepota nedostupnih prirodnih lepota i retkosti dovoljan argument, budući da se umetničko delo ne poistovećuje sa prikazanim motivom te postoji jasna razlika između umetnički lepog i prirodno lepog.
Fotografijama koje dokumentuju radove Nikole Macure i Duška Bjeljca, nastavljena je prezentacija projekata letnjeg semestra ART klinike – „Street art“. Akcijom „U najavi“, agresivnim samopromovisanjem do beskonačnosti multiplikovanim plakatima sa sopstvenim likom u pozi nedodirljivog moćnika okruženog simbolima slave i besmrtnosti, Macura nastavlja sa razvijanjem fiktivnog lika slavne zvezde ironišući taj, u ovdašnjim uslovima i kontekstu sveta umetnosti, više nego apsurdan koncept i koristeći ga istovremeno kao efektno sredstvo za skretanje pažnje javnosti na svoj predstojeći rad. Duško Bjeljac urbani ambijent, prostore gradskih trotoara, parkinga, graditeljskih objekata, šahtova, spomenika ne koristi kao tek javni prostor za sopstvene grafite i postavljanje svojeručno izrađenih predmeta od stiropora i kartona sa motivima iz organskog sveta (uglavnom predstavama čoveka i životinja) već i kao funkcionalne elemente u svojim intervencijama na njima ili oko njih, sa kojima umeci čine idejnu celinu.