Venecijanski filmski festival počeo je svečano na Lidu svetskom premijerom britanske psihološke drame „Atonement“ Džoa Rajta, prvim od 23 filma u trci za Zlatnog lava, uoči kojeg je prikazan i dokumentarac „Venezia 75“ Antonela Sarna o 75 godina od osnivanja Mostre. Kako za Portal SEECULT.

Venecijanski filmski festival počeo je svečano na Lidu svetskom premijerom britanske psihološke drame „Atonement“ Džoa Rajta, prvim od 23 filma u trci za Zlatnog lava, uoči kojeg je prikazan i dokumentarac „Venezia 75“ Antonela Sarna o 75 godina od osnivanja Mostre. Kako za Portal SEECULT.org javlja Dubravka Vojvodić, uoči gala ceremonije u Sali Grande Filmske palate na Lidu, atmosfera je već bila uzbudljiva – uporedo s pripremama svečanog otvaranja, u Palati „Kazino“ postavljane su poslednje velike fotografije izložbi posvećenih Mikelanđelu Antonioniju i Ingmaru Bergmanu, velikanima svetskog filma koji su preminuli 30. jula.

Panel diskusije na Mostri

Filmski festival u Veneciji organizovao je dva međunarodna panela ove godine posvećena važnim temama filmske industrije – uticaju špageti vesterna na azijsku i američku kinematografiju i uticaju same Mostre na cirkulaciju kvalitetnih filmskih ostvarenja. Moderator tih diskusija, koje će biti održane 3. i 4. septembra, biće američki filmski kritičar i istoričar filma Piter Kaui, autor i osnivač „Međunarodnog filmskog vodiča“, najavili su organizatori 64. Mostre. Među učesnicima panela o špageti vesternima biće stručnjaci „Tajma“, „Vilidž Vojsa“ i kuratori retrospektive tog žanra, priređene na inicijativu Kventina Tarantina.

Inspirisani filmovima Akira Kurosave, špageti vesterni imali su bitan uticaj na mnoge reditelje, među kojima su i Tarantino, Martin Skorseze, Džon Vu, a ove godine aktuelizovani su i restauracijom, odnosno digitalnom verzijom čuvenog filma „Za šaku dolara“ rodonačelnika tog žanra Serđa Leona, s Klintom Istvudom u glavnoj ulozi. Zanimljiva diskusija biće održana dan kasnije o uticaju same Mostre i njenog Zlatnog lava na distribuciju kvalitetnih filmova u svetu. Između ostalog, učesnici će pokušati da odgovore na pitanje da li nagrade u Veneciji zaista pomažu da nagrađeni film obezbedi širu distribuciju u Evropi i van nje, kao i da li utiču na gledaoce prilikom izbora filmova za gledanje u bioskopima. Biće reči i o tome koliko nagrada Mostre uopšte garantuje dalji uspeh filma. SEECULT.org

Centralno mesto zauzimaju fotografije Antonionija s njegovom životnom pratiljom Monikom Viti, takođe poznatom filmskom glumcom. Kada bi sličan princip važio i za čuvenog švedskog reditelja Bergmana – malo bi bilo i pet palata.
Venecija će obeležiti i odlazak Senegalca Ousmana Sembene, jednog od najznačajnijih stvaralaca Afrike, koji je poslednji film snimio 2004 (Moolade), a preminuo je u junu ove godine. Biće prikazan njegov film „Mandat“ iz 1968.
Među zvezdama na crvenom tepihu 64. Mostre, koja traje do 8. septembra, bili su sinoć i reditelj Rajt i glumci Kira Najtli i Džejms Makavoj, glavni protagonisti tog filma, adaptaciji romana „Iskupljenje“ Ijana Makjuana o devojci koju bajkovita mašta dovodi do lažnog optuživanja sa tragičnim posledicama.
Uz dominaciju američkih i britanskih filmova u takmičarskom programu, ali i više azijskih, 64. Mostra ponovo ima svetske premijere svih filmova u konkurenciji, među kojima je i novi erotsko-špijunski triler oskarovca Anga Lija „Lust, Caution“, dobitnika Zlatnog lava za „Planinu Broukbek“ 2005. godine, koji je prikazan sinoć.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari