Roberto Ausel otvara večeras Gitar Art festival 1

U Argentini, kao i svim drugim latinoameričkim zemljama gitara je veoma popularna. Može se reći da je to nacionalni instrument i deo kulture, jer nema kuće koja nema gitaru ne samo u Argentini, nego i u Venecueli, Čileu, Brazilu, Kubi…

Naši mladi gitaristi, kao i ja kad sam bio mlad muzičar, sviraju sve – klasičan repertoar, etno muziku… – izjavio je danas u susretu s novinarima čuveni argentinski gitarista i pedagog Roberto Ausel uoči koncerta u Zadužbini Ilije M. Kolarca kojim večeras otvara 18. Gitar Art festival.

Za drugo gostovanje u Beogradu – prvi put na Gitar Art festivalu svirao je 2009, maestro Ausel pripremio je program pod nazivom „Fuzija latinoameričke klasike“, u čijem su prvom delu bila najavljena dela klasika gitare Ajale, Borvera, Bariosa i Maskardinija, a drugom delu kompozicije Astora Pjacole i „Balkango“ jedinog bardoneoniste u Srbiji Aleksandra Nikolića, koji je zajedno sa mađarskim kamernim orkestrom Anima Muzice iz Budimpešte nastupio sa gostom iz Argentine.

Roberto Ausel je naglasio o da je veoma srećan što učestvuje na Gitar Artu zato što je, osim prilike da svira sa Nikolićem i drugim dobrim muzičarima, ovaj festival veoma važan za mladu publiku koja može da čuje različitu vrstu muzike, kao za studente muzike zbog majstorskih radionica.

Maestro Ausel (1954) rođen j u La Plati, gitaru je počeo da svira u sedmoj godini. Posle rada s maestrom Horheom Martinezom Sarateom postao je trostruki laureat velikih međunarodnih takmičenja u Francuskoj, Venecueli i Brazilu, što mu je otvorilo vrata koncertnih dvorana širom sveta. Osim aktivne koncertne karijere, Roberto Ausel predaje na Konzervatorijumu u Kelnu. NJegov repertoar obuhvata dela za gitaru od baroka do savremene muzike, uključujući i folklorne i popularne kompozicije sa celog latinoameričkog prostora. Sarađuje sa savremenim latinoameričkim kompozitorima, a novinarima je juče ispričao je kako je 1981. svojom muzikom ubedio čuvenog Astora Pjacolu da specijalno za njega napiše pet kompozicija za gitaru. To su bila prva Pjacolina dela za ovaj instrument, koja su danas širom sveta najizvođeniji gitarski repertoar. Od 1983. radi na prikupljanju literature za gitaru za pariskog izdavača „Izdanja Henrija Limoina“. Pre osam godina maestro Asuel dobio je prestižnu argentinsku nagradu „Premio Konex del Platino“ – Platinastu nagradu Koneks gradskog kulturnog centra Buenos Ajresa.

Protiv muzičkih kompromisa

– Kroz opus „Balkango“ želimo da damo doprinos o tangu i da svetu pokažemo kvalitet muzike sa ovog prostora. LJudima se to dopada, a to je izazov i motiv da se ne pristaje na kompromise kada je reč o muzici s kvalitetom, kakva se puno ne sreće na našim medijima – kaže Aleksandar Nikolić, jedini evropski bandoneonista koji je, na poziv domaćina, svirao na Svetskom tango festivalu u Buenos Ajresu i nosilac je Nagrade „Astor Pjacola“. Nikolić ove godine peti put učestvuje na Gitar Artu. Posle jučerašnje probe u kamernom orkestru Anima Muzice, koji je prvi put na Festivalu gitare u Beogradu, pričalo se da su mladi muzičari iz ovog sastava bili toliko očarani muzikom solista – Roberta Ausela i Aleksandra Nikolića da su poželeli da ih samo slušaju.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari