Povodom 101. rođendana genija Roberta Roselinija, Muzej filma u Beču prikazuje vrhunce neorealizma, od 10. januara do 8. februara ove godine. Kredo neorealističnog bioskopa, pre svega Roberta Roselinija, bio je život siromašnih umesto glamura. Neorealizam koji je potekao iz Italije, neposredno u posleratnom periodu, simbolična je renesansa medija.

Povodom 101. rođendana genija Roberta Roselinija, Muzej filma u Beču prikazuje vrhunce neorealizma, od 10. januara do 8. februara ove godine. Kredo neorealističnog bioskopa, pre svega Roberta Roselinija, bio je život siromašnih umesto glamura. Neorealizam koji je potekao iz Italije, neposredno u posleratnom periodu, simbolična je renesansa medija. Umesto pompe i glamura Holivuda, neorealističku estetiku određuje redukcija – „siromašni“ bioskop koji prikazuje celo bogatstvo ljudskog iskustva. Roberto Roselini uveo je novo razdoblje u italijanskom filmu delom „Rim, otvoreni grad/Roma, cittá aperta“, 1945. godine. Od 1949. snimio je šest filmova sa švedskom glumicom Ingrid Bergman. Najpoznatiji je „Stromboli“. Neorealizam je bio uzor za više novoholivudskih režisera 70-ih godina (Skorseze, Kasavetes), kao i za dokumentarni realni film ili dogmu 95. U nizu „Roselini / Neorealizam“, biće prikazana i dela drugih velikih režisera te epohe, poput Federika Felinija, Lukina Viskontija, Đuzepa de Santisa, Vitoria de Sike ili Mikelanđela Antonionija. Pri tom je težište na pretečama neorealizma u fašističkom režimu Italije – Roselinijevom „La nave bianca“ („Beli brod“) i De Robertisovom „Alfa Tau!“ Austrijski Muzej filma, prvi put nakon 30 godina, stavlja težište svojih projekcija na italijanski neorealizam.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari