„Na ’More knjiga’ želeli smo ove godine da privučemo more čitalaca“, rekao je juče na završnoj konferenciji za novinare poslednjeg dana Beogradskog sajma knjiga Željko Ožegović, predsednik Odbora Sajma knjiga.

On je dodao da je Sajam brend Beograda i Srbije i da će Skupština grada i Ministarstvo kulture učiniti sve da on bude regionalni lider. Ožegović je ocenio i da je uspeo ovogodišnji koncept Sajma po kome su izlagači u glavnoj sajamskoj hali mogli da izlažu samo sopstvena izdanja, da je više od 200 programa bila bogata ponuda, i da uprkos krizi promet nije pao već je ostao na prošlogodišnjem nivou, dodao je Ožegović.

Vladislava Gordić-Petković, umetnički direktor Sajma knjiga podsetila je da su se na ovogodišnjem sajmu odvijali razgovori u pet tematskih celina, da su predstavljene četiri izložbe, da je u pratećim programima bilo 50 učesnika, među kojima i pisci iz deset zemalja, a da ih je videlo preko hiljadu posetilaca. Prvi put organizovane su i Strip radionice, a otvorena je i još jedna nova ’ulica’ na Sajmu knjiga – Mihizova, u galeriji Hale 1.

Konkretne brojke izneo je Anđelko Trpković, direktor Beogradskog sajma i član Odbora Sajma knjiga – 127.000 posetilaca sa kupljenim ulaznicama, 4.000 pozivnica, 4.300 godišnjih karata, 2.282 bibliotekara, 841 akreditovan domaći novinar, snimatelj, fotoreporter, i 67 stranih, čini oko 140.000 ljudi, koji su posetili ovogodišnji sajam knjiga. Kao grupna ulaznica, po ceni od 150 dinara, prodatao je 48.000 karata.

Broj izdavača na Beogradskom sajmu knjiga nije se smanjio u odnosu na prethodne godine, ali je broj posetilaca neznatno manji od očekivanog i ispod je željenih 150.000, koji ovu manifestaciju prema Trpkovićevim rečima treba da svrstaju bar u jednu od najvećih kulturnih manifestacija u zemlji.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari