Kao srednjoškolac (MŠ „Stanković“), Blam je bio aktivni član kulturno-umetničkih društava – „Vukica Mitrović“, „Kosta Abrašević“, „Branko Krsmanović“. Studirao je muziku u Beogradu i Belgiji, gde je magistrirao kontrabas. Krajem 60-ih svirao je u Beogradskoj filharmoniji i položio audiciju za Berlinski radio orkestar pod upravom maestra Herberta fon Karajana. Bio je i član Akademskog kamernog orkestra pod upravom prof. Dušana Skovrana i član Simfonijskog orkestra Doma JNA, pod upravom maestra Franca Klinara. Sredinom 70-ih postaje član Velikog narodnog orkestra Radio-televizije Beograd, a u periodu od 1978. do 1989. član je Velikog džez orkestra (Big Band) RTB. Godine 1993. postaje član Nacionalnog simfonijskog orkestra Dominikanske Republike – Santo Domingo, a zatim radi i živi u Izraelu, gde sarađuje sa Jidish Teatrom iz Tel Aviva, kao i nizom značajnih izraelskih orkestara i muzičara.

Tokom svoje višedecenijske muzičke karijere, nastupao je sa više od 40 svetskih velikana džeza. Imao je turneje širom sveta, učestvovao na velikom broju festivala posvećenih džezu. Jedini je kontrabasista sa prostora Balkana koji je snimio tri solističke ploče džez muzike („Miša Blam i oni koji vole Funky“, „Sećanja“, „Good Old YU Days“) i više od 40 ploča u saradnji sa domaćim i stranim muzičarima.

Bavio se istorijatom beogradskog i džeza u Srbiji, osnivač je i vlasnik pokretnog Džez muzeja Miše Blama, koji sadrži ogroman broj dragocenih dokumenata i artifakata vezanih za džez u Srbiji. Objavio je knjige „Miles Davis – biografija, intervju, diskografija“ i „Jazz u Srbiji: 1927-1944“. Bio je osnivač i finansijer jedinog specijalizovanog mesečnika na Balkanu za praćenje džez muzike, „Jazz Tribune“ (1991). Autor je TV emisije o džezu „Jazz oko ponoći“ (TV Politika), i direktor i autor najvećeg džez festivala u Jugoslaviji Summertime Jazz & Blues & World Music festival (Beograd, 1991), kao i Internacionalnog džez festivala JazzIbar u Kraljevu (2011). Bio je inicijator i predlagač osnivanja džez odseka u srpskom školskom sistemu, a kasnije i profesor u MŠ „Stanković“ na odseku za džez-kontrabas.

Komponovao je muziku za nekoliko predstava. Dobitnik je Estradne nagrade Srbije, Estradne nagrade Jugoslavije i Zlatnog mikrofona Radio Beograda, Nagrade za životno delo (Nišvil džez festival), a na osnovu glasanja muzičkih kritičara i urednika radio i TV stanica u Srbiji, osvojio je prvo mesto kao kontrabasista na prvoj YU Jazz listi za 1996. Tokom 2002/04, bio je direktor Muzičke produkcije RTS, od 2004. član EBU Jazz Producer’s Directory. Bio je član je Udruženja džez muzičara Srbije, Udruženja estradnih umetnika Srbije, JIM (JazzMusikerInitiative Munchen E. V), The Israel Society for Chamber Music. Na osnovu uredbe Vlade Srbije od 7. decembra 2007. dobitnik je posebnog priznanja za vrhunski doprinos nacionalnoj kulturi u Republici Srbiji.

Nemerljiv doprinos Nišvillu

Organizacioni tim Nišville jazz festivala na čelu sa direktorom Ivanom Blagojevićem izražava najdublje saučešće porodici Miše Blama.

Ponosni smo što je Miša bio jedan od prvih dobitnika nagrade za životno delo koje naš festival dodeljuje najistaknutijim jazz muzičarima sa ovih prostora, a prošle godine Nišvilla je imao čast da posetiocima festivala predstavi postavku njegovog Muzeja džeza u Srbiji. S druge strane, Mišin doprinos Nišvillu je nemerljiv. Prisutan na svakom od poslednjih desetak izdanja festivala, aktivan i kao muzičar, predavač na workshopovima, učesnik promocija i tribina – bio nam je sigurno najveća podrška kada je reč o muzičarima. Uvek nas je branio od nedobronamernih, promovisao Nišville kuda kod krenuo, a kada je trebalo i veoma aktivno zastupao naše ciljeve. Takođe, konstruktivnim kritikama i dobronamernim savetima umnogome je doprineo da Nišville danas bude to što jeste.

Bila je čast poznavati ga, družiti se sa njim ili čak – samo slušati ga dok svira ili priča. A imalo se šta i čut. Nišville jazz festival će jedno veče predstojećeg izdanja posvetiti Miši Blamu.

Ivan Blagojević i Nišville team

Izvanredan pratilac pevača

Potresla me je vest o smrti Miše Blama. On je bio izvanredan muzičar i izvanredan pratilac pevača, što je važno naglasiti, jer većina muzičara kod nas ne mari za one koje stoje ispred. Izvini, Mišo, što koristim ovu priliku da to kažem. Miša je bio jedan od retkih koji je veoma voleo soliste i veoma se trudio oko nas. On je bio jedan predivan čovek, duhovit, izuzetno inteligentan, obrazovan… Zaista će i on, kao i mnogi pre njega tog kalibra, nedostajati, jer takvih ljudi je, imam utisak, sve manje. Neka mu je laka zemlja. Hvala mu na svemu. Nećemo ga nikada zaboraviti.

Bisera Veletanlić, džez pevačica

Podržite nas članstvom u Klubu čitalaca Danasa

U vreme opšte tabloidizacije, senzacionalizma i komercijalizacije medija, duže od dve decenije istrajavamo na principima profesionalnog i etičkog novinarstva. Bili smo zabranjivani i prozivani, nijedna vlast nije bila blagonaklona prema kritici, ali nas ništa nije sprečilo da vas svakodnevno objektivno informišemo. Zato želimo da se oslonimo na vas.

Članstvom u Klubu čitalaca Danasa za 799 dinara mesečno pomažete nam da ostanemo samostalni i dosledni novinarstvu u kakvo verujemo, a vi na mejl svako veče dobijate PDF sutrašnjeg broja Danas.