Filip Vujošević: Bitefov dramaturg 1Foto: Facebook

Bitef festival zvanično je predstavio naslednika dugogodišnje selektorke Anje Suše.

Rediteljka koja je provela deset godina birajući predstave za najvažniji pozorišni festival u Srbiji zvanično je napustila Bitef sa jubilarnim 50. izdanjem, a svoj odlazak je najavila godinu dana ranije kada je na mesto umetničkog direktora (nakon smrti Jovana Ćirilova) postavljen pozorišni kritičar i teatrolog Ivan Medenica.

Kako se ona polako i diskretno povlačila sa tog mesta, tako je i deo Bitefovog tima polako i diskretno postajao dramski pisac Filip Vujošević. On će ubuduće biti festivalski dramaturg – zadužen za izbor predstava za selekciju u saradnji sa Medenicom ali i za festivalske produkcije.

U pozorišnim krugovima Vujošević je dobro poznat kao jedan od mlađih autora (zajedno sa Milenom Bogavac, Majom Pelević, Milanom Markovićem, Olgom Dimitrijević…), koji poslednjih godina svojim komadima redefinišu srpski teatar, usmeravajući ga sve više ka onim bitefovskim novim tendencijama, barem iz ugla dramskog teksta. U duhu dokumentarističkog teatra njegove drame bave se našom stvarnošću, i najčešće iz ugla mladih u Srbiji. Na aktuelnim repertoarima može se pogledati njegov komad „Život stoji, život ide dalje“ (Bitef teatar) o položaju umetnika u osiromašenoj srpskoj tranziciji, kao i „Gozba“ (Zvezdara teatar) o srpskoj porodici koja pokušava da se izvuče iz beznadežne materijalne situacije u kojoj se nalazi, ali ne preduzima nikakve stvarne korake da do toga dođe.

Čitav spektar savremenih, mahom tranzicionih, fenomena tretirao je i u delima „Halflajf“ (Atelje 212) – hronika generacije otpisanih, koja ratnu stvarnost i svoju mladost ne provodi na realnom, već na virtuelnom frontu igrajući bez prestanka Kaunter Strajk, „Ronalde, razumi me“ (Narodno pozorište), gde kroz McDonald’s ikonografiju tretira brzi i sintetički način življenja, koji promoviše savremena korporativna civilizacija, kao i „Hamlet, Hamlet, eurotreš“ (Pozorište na Terazijama), gde je istorija Evrosonga postala simbol istorije Evrope… Bio je deo i autorskih ekipe predstava „Hipermnezija“ (Heartefact), „Fejk porono“ (Bitef), „Fakebook“ (Bitef), „Rođeni u YU“ (JDP)… NJegove komade režirali su Ana Tomović, Dino Mustafić, Jelena Bogavac…

Rođen je 1977. godine. Diplomirao je dramaturgiju na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu. Bio je član projekta NADA (nova drama) i grupe SFW koja okuplja mlade, domaće dramske pisce. Pohađao je međunarodne kurseve i radionice koje su vodili Filis Nađ, Harold Pinter i Mark Rejvenhil. Dobitnik je specijalne Sterijine nagrade za dramu „Halflajf“ i nagrade za najbolji savremeni komediografski tekst za „Dan DŽ“.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari