Maja Pelević Na upravo zavšenom 58. festivalu profesionalnih pozorišta Vojvodine u Zrenjaninu najboljom predstavom u celini je proglašen komad „Ja ili neko drugi“ mlade dramske spisateljice Maje Pelević, u režiji Kokana Mladenovića i izvođenju SNP iz Novog Sada. Predstavi je pripalo i najviše nagrada – za najbolju režiju i najbolje glumce.

Maja Pelević Na upravo zavšenom 58. festivalu profesionalnih pozorišta Vojvodine u Zrenjaninu najboljom predstavom u celini je proglašen komad „Ja ili neko drugi“ mlade dramske spisateljice Maje Pelević, u režiji Kokana Mladenovića i izvođenju SNP iz Novog Sada. Predstavi je pripalo i najviše nagrada – za najbolju režiju i najbolje glumce. Sam komad je, inače nastao kao reakcija na novinsku vest o devojčici iz Austrije koja je nakon osam godina zatočeništva pobegla od otmičara koji se zatim ubio, a roditelji, prijatelji i komšije ubrzo toga prodali priču televiziji. Tema je ponuđena Maji Pelević koja je kao metafizičko polazište komada uzela pitanje da li je sama reč sloboda na prelasku iz 20. u 21. vek promenila ili izgubila smisao.
Njena drama „Beograd-Berlin“ postavljena je na sceni „Zvezdara teatra“ u režiji Ksenije Krnajski. U „Bitefu“ se igra njen komad o životu Bili Holidej „Budite lejdi na jedan dan“ Zapažena je bila i predstava „Pomorandžina kora“ koja je na sceni Ateljea 212 postavljena u režiji Gorana Markovića, a koja se bavi preispitivanjem ženskog identiteta. Maja Pelević je autorka pojedinih delova predstave „Fake porno“ koju je radila zajedno sa sestrama Bogavac i Filipom Vujoševićem, a bila je i selektor Infant 2006. festivala alternativnog i novog teatra u Novom Sadu
Iako je nedavno napunila 27 godina, u biografiji Maje Pelević nalaze se, osim predstava koje se izvode na raznim scenama i značajan broj projekata i performansa koji se bave pozorišnom umetnošću. Prethodne nedelje, od 16. do 20. aprila u Narodnom pozorištu u Beogradu je održana manifestacija Nedelja rumunske drame, čiji je koordinator bila upravo Pelevićeva, a u okviru koje su javno čitane drame savremenih dramskih autora iz Rumunije. Bila je član Omen i Vergl teatra (pozorišne trupe studenata Univerziteta umetnosti), kao i platforme Teorija koja Hoda (TKH) i TKH-centra za teoriju i praksu izvođačkih umetnosti u Beogradu. Tokom 2000. i 2001. godine pohađala je kurseve „Performans i ritual“ kod Ričarda Šeknera, kao i kurseve „Teorije avangarde“ i „Savremeni američki teatar“ – na Tisch School of Arts u Njujorku. Jedan je od osnivača sajta za promovisanje savremene srpske drame www.nova-drama.org.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari