Automobili marke „audi“ omiljeno su prevozno sredstvo narodnih poslanika, više njih ima skupocene džipove, mada se pojedini zadovoljavaju i s polovnim „puntom“, rezultat je istraživanja koje je Danas obavio povodom odluke Skupštine Srbije o slobodnom parkiranju automobila u vlasništvu članova parlamenta na platou ispred Doma Narodne skupštine.

Kakve automobile voze predstavnici građana u Skupštini Srbije, da li vole skupa kola, kako su uspeli da prikupe novac za njih i da li doživljavaju automobile kao statusni simbol ili tek preku potrebu, pitali smo narodne poslanike, koji se uglavnom nisu libili odgovora.

Željko Ivanji, poslanik G17 plus, vozi „micubiši karizma“ iz 1990. godine. „Kupio sam ga 2005. od kuma za 6.200 evra. Ja sam učestvovao sa 3.000, a otac sa 3.200 evra i to od otpremnine koju je dobio u Telekomu. Meni je automobil prevozno sredstvo, a ne neki fetiš i služi mi da se prevezem od tačke A do tačke B. Po Beogradu uglavnom idem autobusom ili pešice, retko koristim automobil“, kaže Ivanji.

Boško Ristić, poslanik DS-a iz Niša, poseduje „pežo 308“ star dve godine. „Voleo bih da mogu da vozim bolji, veći i pre svega bezbedniji automobil, pošto godišnje prelazim i po 50.000 kilometara. Supruga i ja imamo samo ovaj auto, koji je srednje klase i ne obezbeđuje kvalitet u uslovima noćne vožnje, kiše i snega. Zbog toga sam često u rizičnim situacijama, a imao sam i udes“, objašnjava Ristić za Danas.

Dva poslanika, 10 džipova

Vlatko Ratković, poslanik DS-a iz Rume, vozi „krajsler PT kruzer“. „Urađen je u retro stilu i potpuno odgovara mom ukusu. Voleo bih da vozim „mercedes ML“, ali mi je on za sada nedostupan“, priznaje Ratković.

Nenad Konstantinović, demokrata iz Beograda, napominje da on nema nikakve probleme sa automobilima, s obzirom da vozi motor, na šta je prilično ponosan.

Velimir Ilić, lider Nove Srbije, trenutno vozi „mercedes“ i ne namerava uskoro to da menja, jer ga je pre nešto više od godinu dana kupio na lizing. Za to vreme prešao je skoro 100.000 kilometara i izuzetno je zadovoljan.

– Meni je potreban kvalitetan auto, jer sam predsednik stranke, vozim sam i stalno putujem na relaciji Čačak-Beograd, kao i po celoj Srbiji – kaže Ilić za Danas i napominje da je pre „mercedesa“ promenio tri džipa. Kako ističe, kad god mu se ukazala prilika koristio je mogućnost „zamene staro za novo“.

Dragan Marković Palma, gradonačelnik Jagodine i lider JS, potpuno je zadovoljan Mercedesovim terencem.

– Sadašnji džip vozim tri godine i neću ga menjati bar još dve, a kad to budem učinio ponovo ću kupiti džip. Treba imati u vidu da sam ja privatni preduzetnik još od 1981. Ulagao sam u obrtna sredstva, kamione, koji će mi zaraditi automobile. Vozio sam pet vrsta džipova, „linkoln“, „kadilak“, „grand čiroki“… Džipove volim jer sam često na putu, malo troše, a uz to su jeftini za održavanje – kaže Palma za Danas.

Ko jednom sedne u „audi“…

Njihov stranački kolega Dragan Šormaz iz Smedereva u Beograd putuje „audijem“.

– Vozim „audi A6“ star deset godina. To je onaj model koji Nemci zovu „delfin“. Prezadovoljan sam i bukvalno mi ništa na njemu ne smeta. Komotan je, stabilan, startan, ima 2.600 kubika i šest cilindara. Ne nameravam skoro da kupujem nov, pošto nemam ni novca ni potrebe, ali kad bih bio u mogućnosti da se ponovim opet bih uzeo „audi“ – ističe Šormaz, dodajući da ko jednom sedne u „audi“ uvek kupuje taj automobil .

Aleksandar Martinović, poslanik SRS-a iz Rume, trenutno vozi „audi A4“ karavan iz 2004. „Vrlo sam zadovoljan njime i ne nameravam da ga skoro menjam. Kada budem mogao, gledaću da kupim neki novi sličan ovome“, rekao nam je Martinović, ističući da „ne pati od moćnih mašina“.

Ljubitelj „audija“ je i Branko Ružić, šef poslaničke grupe SPS-PUPS. „Imam u vlasništvu ’audi A6’, ali ga koristi uglavnom moja supruga. Ne sanja ni o kakvim ’poršeima’ ili ’ferarijima’ i sličnim statusnim simbolima. Najvažnije mi je da je automobil siguran“, navodi Ružić za Danas.

Među vlasnicima „audija“ su i Nenad Popović (DSS), Dušan Bajatović (SPS), Stojanka Petković (G17 plus), Milan Škrbić (SRS)…

Nije loša ni srednja klasa

Poslanik SVM-a Balint Pastor takođe ne namerava da kupuje nov automobil u skoroj budućnosti, a vozi „punto“ iz 1999. godine. „U mom autu nema klima uređaja, što leti zna da bude problem, ali ja nemam neke velike prohteve. Neću menjati kola u narednih nekoliko godina, a kad bih bio u prilici da biram kupio bih neka iz srednje kategorije kao što je „astra“, ali nikako ne bih kupio limuzinu“, kaže Pastor, inače Subotičanin.

Borislav Pelević, poslanik SNS-a iz Beograda, vozi polovni „nisan“ i opet bi izabrao isti.

– Auto sam kupio pre četiri godine i prešao sam s njim malo više od 180.000 kilometara. Vrlo je stabilan na putu i veoma sam zadovoljan njime. O novom zasad ne razmišljam, s obzirom na to da 30 odsto plate dajem za Avalski toranj, a 30 odsto za obnovu srpskog groblja i crkve u Bijelom Polju kod Peći – kaže Pelević.

Jovan Palalić, poslanik DSS-a iz Bačke Palanke, nerado menja automobile i vozi „škodu fabiju“, na koju nema primedbi. Miloš Aligrudić, DSS-ovac iz Beograda, vozi „škodu oktaviju“. „Voleo bih da imam „leksus“, mada ne verujem da ću ikada imati para za to“, pomalo razočarano kaže on.

Radojko Obradović, poslanik DSS-a i Zemunac, nema razloga za loše raspoloženje – nema automobil, nema motor, nema ni položen vozački ispit, niti ga to zanima.

„Ko prvi parkingu…“

Ukupno 374 osobe imaće pravo parkiranja na platou ispred zgrade bivšeg saveznog parlamenta, to jest Doma Narodne skupštine. Reč je o 211 narodnih poslanika koji su prijavili da imaju automobil, zatim šest imenovanih i postavljenih lica u parlamentu, kao i 157 skupštinskih službenika, odlučio je Administrativni odbor. S obzirom da je predsednik tog odbora Nenad Konstantinović potvrdio da na platou ima mesta samo za 130 vozila, verovatno će važiti pravilo „ko prvi parkingu…“.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari