Birači su ili u medijskoj blokadi ili oguglali 1Foto: FoNet / Predsedništvo

Fotografije ministra zdravlja Zlatibora Lončara sa vođom Zemunskog kriminalnog klana Dušanom Spasojevićem i ostavka Aleksandra Jablanovića zbog zloupotrebe službenog automobila neće uticati na rejting predsedničkog kandidata vladajuće koalicije.

Bilo da je u pitanju Aleksandar Vučić ili Tomislav Nikolić, smatraju politički analitičari.

Oni smatraju da rejting predsedničkog kandidata neće biti uzdrman pre svega zato što vlast ima potpunu kontrolu nad medijskim resursima, što onemogućava da informacija stigne do šireg biračkog tela.

„U normalnim okolnostima i normalnoj zemlji afere ovih razmera sigurno bi uzdrmala Vladu Srbije, rejting vladajuće stranke i naravno predsedničkog kandidata te stranke. Ali u Srbiji iz različitih razloga to nije previše verovatno, pre svega zbog totalne kontrole koju vlast ima nad medijskim i političkim resursima. To sprečava da sama informacija o bilo kojoj aferi dospe do širokog biračkog tela. Naravno, to ne znači da posledica neće biti, ali će one biti blaže i manje nego što se očekuje“, kaže za Danas Đorđe Vukadinović, urednik Nove srpske političke misli. On dodaje da ove afere, vezane za Vladu Srbije, manje pogađaju Tomislava Nikolića kao potencijalnog predsedničkog kandidata negoli Aleksandra Vučića.

 Vukadinović, međutim, kaže da Vučić kao jači kandidat svojim rejtingom i svojom sveprisutnošću i agresivnošću može da prekrije sve afere, počev od Jablanovića do Lončara. „On to može još uvek, ali se i takav rejting kruni“, zaključuje Vukadinović, dok analitičar Branko Radun smatra da bilo kakva afera bez sudskog epiloga ne može da ima negativnog efekta na rejting predsedničkog kandidata vladajuće koalicije, jer su kod nas ljudi oguglali na afere.

Radun napominje da je to stoga što građani ne veruju pisanju medija, a pre svega ne veruju političarima koji iznose optužbe i pokreću afere.

„To nije slučaj samo sada, već je toga bilo i ranije, s obzirom da su afere pratile sve vladajuće koalicije i ključne političare. Pokazalo se da samo neka sudska presuda bilo kom političaru može da napravi direktnu štetu, dok sporadične afere na kratak rok ne mogu da okrune popularnost“, ističe Radun.

I Dragomir Anđelković, politički analitičar, smatra da je srpska javnost anestezirana što se tiče afera i optužbi među političarima.

„Pokazalo se i da afere služe za dnevnopolitička prepucavanja i to je i razlog što ne prođe dan a da nema neke senzacije. Zato lično smatram da slike ministra sa vođom Zemunskog klana ne mogu da smanje bilo kome rejting, a ne mogu ni da povećaju popularnost političkim protivnicima. Karte su prilično podeljene, ljudi su već opredeljeni i već znaju za koga će da glasaju i zato bilo kakva informacija ne može da ih uzdrma. I to ne samo kada je u pitanju premijer Vučić, već i neki drugi eventualni predsednički kandidati vlasti. Javnost je izbombardovana raznoraznim informacijama pa ljudi u tom haosu praktično ne znaju šta je istina i zato apriori takve informacije smatraju zabavom i odbacuju ih kao nerelevantne. Afere služe politički opredeljenima kao dokaz da su u pravu, dok na one koji se kolebaju za koga da glasaju senzacionalističke informacije preterano ne utiču“, zaključuje Dragomir Anđelković.

Ko je radio za Vučića i Nikolića 2012.

U izveštajima o troškovima kampanje SNS za 2012. navode se višemilionski iznosi za angažovanje marketinške agencije Block & connect, ali se ime rumunske agencije Kondiment ne navodi nigde, objavila je TV N1. Ova televizija izveštava da je SNS 2012. angažovala kompanije iz inostranstva za internet marketing i navodi da je reč o rumunskoj marketinškoj agenciji Mažoritis, koja na sajtu ima objavu da je usluge pružala Aleksandru Vučiću, Tomislavu Nikoliću, Hašimu Tačiju i Ediju Rami.

Osnivač te agencije je Lučijan Florin Despoju, inače vlasnik još jedne marketinške agencije, Kondiment, koja se takođe, na zvaničnoj internet strani, posebno hvali jednim svojim klijentom – Srpskom naprednom strankom. U studiji slučaja SNS-a objašnjavaju da ih je ta stranka pozvala za izbore 2012. i da su tada 80 odsto budžeta uložili u kampanju na društvenim mrežama. „Formiran je srpski internet tim koji je bio u stalnoj vezi s našim internet stručnjacima. U timu je bilo 15 ljudi, od čega sedmoro Srba. Pred sam kraj kampanje formiran je tim specijalaca koji je boravio u Beogradu“, navodi se na sajtu, prenosi N1.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari