Fabrici: 2,4 miliona evra bespovratne pomoći medijima zbog pandemije 1Foto: FoNet/Aleksandar Barda

Ekonomska stabilnost, pluralizam, bezbednost novinara, samoregulacija, transparentnost vlasništva u medijima i jačanje institucionalnih kapaciteta, neka su od ključnih pitanja sa kojima se medijska zajednica u Srbiji trenutno suočava, ocenio je šef Delegacije Evropske unije  (EU) u Srbiji, ambasador Sem Fabrici.

Fabrici je, u autorskom tekstu za bilten Asocijacije medija, najavio da je EU, upravo zbog svih izazova, ali i urgentne situacije u kojoj su se mediji našli zbog pandemije, odlučila da im poveća pomoć i pokrene novi program bespovratne pomoći vredan 2,4 miliona evra.

Kako je objasnio, program će se realizovati u naredne tri godine radi pomoći medijima da prebrode ova teška vremena, a cilj je da se to obezbedi kroz brz i fleksibilan mehanizam primene.

Prema njegovim rečima, program će realizovati Evropski fond za demokratiju (EED), nezavisna i kredibilna organizacija EU i njenih zemalja članica.

Sredstva će u Srbiji biti dostupna malim, start-ap i lokalnim medijskim inicijativima, uključujući digitalne, ali i većim, profesionalnim medijskim kućama koje su, zbog pandemije, suočene sa posebnim izazovima, kao i novinarima, piscima, influenserima, blogerima i aktivistima društvenih mreža.

Fabrici je dodao da će se finansirati i aktivnosti medija i organizacija koje se bave proverom činjenica, praćenjem nasilja nad medijima i novinarima, pravnom pomoći novinarima i monitoringom medija.

Ovaj program bespovratne pomoći će se osvrnuti i na tendenciju nove Medijske strategije, posebno na jačanje uloge medijskih samoregulatornih tela, najavio je Fabrici.

Mediji ne samo da imaju važnu ulogu u demokratiji, oni su demokratija, poručio je šef Delegacije EU u Srbiji i napomenuo da se medijski sektor širom sveta u proteklih deset godina suočava sa strašnim ekonomskim i tehnološkim izazovima.

Oni  su ih naterali na strukturne promene kako bi ispunili nove zahteve, formate i platforme, ali i odoleli izazovima veoma raširenih dezinformacija.

Svi smo tokom kovid krize postali svedoci koliko su mediji važni, kada su javno zdravlje i zdravlje pojedinaca u riziku, predočio je Fabrici.

Kako je uazao, posledice pandemije su žestoke po mnoge medije, znače gubitak prihoda od prodaje i reklama, veće troškove proizvodnje i dodatne teškoće u pristupu informacijama.

U Srbiji ova složena situacija sa pandemijom, prema njegovoj oceni, javila se povrh ekonomskih, društvenih, institucionalnih, zakonodavnih i bezbednosnih izazova, na šta se ukazuje i u Medijskoj strategiji koju je Vlada usvojila početkom godine, posle inkluzivnog i transparentnog procesa.

Evropska unija se nada da će doći do odlučnog koraka da Strategija konačno pređe u fazu primene, primene, jer je to u skladu sa podrškom koju je EU pružala u početnoj fazi i tokom njene izrade, zaključio je Fabrici.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari