Stalna edukacija i dobra komunikacija farmaceuta sa drugim zdravstvenim radnicima, farmaceutskom industrijom, a pre svega pacijentima – preduslovi su za dalje unapređenje usluga u apotekarskom sektoru. Apotekari moraju da budu odgovorni prema sebi, svojoj profesiji i društvu – istakla je Zlata Žuvela, direktorka Farmaceutske komore Srbije.

Ona je najavila da će Strategiji razvoja apotekarskog sektora u Srbiji biti posvećena i Druga međunarodna konferencija „Marketing u farmaciji“. Konferencija, koja će biti održana od 23. do 25. aprila u Subotici pružiće odgovore na pitanja kako brendirati apoteku uz pomoćmedija i kako da se odgovornim informisanjem obezbedi bezbedna samomedikacija (lečenje „na svoju ruku“) pacijenta.

Direktorka Komore istakla je potrebu da ova delatnost konačno bude uređena Zakonom o apotekama. Tim zakonom treba da budu regulisana i pitanja ko može da bude vlasnik apoteke, demografski i geografski raspored, kao i podržano ustavno pravo pacijenta da sam odluči da li će lek da podigne u privatnom ili državnom sektoru, dok Komora treba da obavlja kontrolnu funkciju.

– U apoteci pacijent dobija savet, preporuku, pojašnjavanje simptoma, osnovne smenice. Farmaceut usmerava pacijenta ka lekaru ili na koji način da sam reši problem. Odnos prema pacijentu mora biti etičan, nikako komercijalan, a svaki farmaceut mora biti maksimalno profesionalan, odgovoran i stručan – objasnila je Suzana Miljković, koordinatorka konferencije „Marketing u farmaciji“.

Daliborka Tišić iz apoteke „Farmanea“ naglasila je da su znanje i stalno usavršavanje, veština komunikacije farmaceuta sa pacijentom, kao i odnosi sa javnošću od velikog značaja za razvoj novog sistema zdravstvene zaštite.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari