Kakva je kampanja na Tviteru? 1

Četiri kandidata za predsednika Demokratske stranke vode kampanju na Tviteru koja podseća ni manje ni više nego na pravu kampanju pred predsedničke ili parlamentarne izbore u državi.

Tu su slogani, obećanja, promotivni spotovi, izveštaji o predizbornim aktivnostima, ali i pokoja kritika protiv kandidata.

Bojan Pajtić, Dragan Šutanovac, Zoran Lutovac i Srboljub Antić tokom septembra skoro svakodnevno su bili aktivni na svojim ličnim nalozima na Tviteru. Svako na svoj način.

Pajtić (@PajticBojan) na Tviteru 11.500 pratilaca, ali do ove kampanje nije bio preterano aktivan, naime ima ukupno 1.100 objavljenih tvitova uprkos svakodnevnom „tvitanju“ u poslednje tri sedmice. I njegova kampanja na ovoj mreži, može se reći, bila je najskromnija. Na njegovom tviter „zidu“ mogu se videti najave i fotografije sa predstavljanja svog tima po lokalnim odborima u Srbiji, bez ikakvih parola i obećanja – samo informativno. Osim toga, tu su i njegove reakcije i komentari kao aktuelnog predsednika DS na račun vlasti u Srbiji.

S druge strane, Dragan Šutanovac ima pravu, ozbiljnu i agresivnu kampanju na internetu. NJega na Tviteru, gde se predstavlja kao Profesionalac (@SutanovacDragan), prati čak 45.700 ljudi, ima ukupno više od 29.000 tvitova, ali nije mnogo pisao o unutarstranačkim izborima. Delio je sa svojim pratiocima privatne fotografije i nekoliko muzičkih pesama, ali je zato retvitovao često postove sa specijalnog naloga koji vodi kampanju njemu za predsednika DS.

Nalog „Šutanovac predsednik“ (@SoldierOfDS) prati više od 3.800 ljudi i broji 32.000 objava. Međutim, ovaj profil nije nastao samo za potrebe predsedničkih izbora u DS, jer se navodi da je kreiran još decembra 2011. godine, što znači da je za potrebe kampanje samo preimenovan. Na njemu se vodi kampanja za koju se iz priloženog može reći da uloženo mnogo truda. Šutanovac ima promotivne spotove sa sloganima, fotografije sa predstavljanja svog tima, kao i izjave tipične za izborne kampanje i na širem nivou. U jednom od spotova predstavlja se sa kojim se sve svetskim zvaničnicima susretao Šutanovac u vreme dok je bio ministar odbrane. „Mnogo puta više od ministarske pozicije… Sa predsednicima i potpredsednicima velikih država“, stoji napis uz taj video.

Neki od tvitova na profilu koji vodi kampanju Šutanovcu tokom septembra su: „Svako od vas zna da moramo da izvršimo promene! Nudim vam Tim. Ja sam samo prvi u timu!“, „Ako se posle 20 godina članstva u DS neko pojavljuje kao Novo Lice koje treba da Spasi stranku onda je bolje da ostane gde je bio!“, „DS je jednom imala jednog Koštunicu. Demokrate ne smeju da se prevare ponovo! Prošlo je vreme političkih Trutova! Vreme je za Reformatore!“…

Treći kandidat Zoran Lutovac (@ZoranLutovac) ima skoro 4.500 pratilaca i skoro 14.000 tvitova. Poslednjih nedelja takođe je vodio aktivnu kampanju za predsednika Demokratske stranke. „DS da pokaže na sopstvenom primeru kako bi trebalo da izgleda uređeno društvo za koje se zalaže“, navodi u jednom tvitu. „Vreme je da menjamo koncept i organizaciju stranke. Da gradimo stranku koja neće zavisiti od jednog čoveka“, poručuje Lutovac na Tviteru.

Za razliku od ova tri „starosedeoca“ na Tviteru, Srboljub Antić (@drSrboljubAntic) pridružio se bici na ovoj mreži tek prošlog meseca. Za sada ima nešto više od 1.000 pratilaca i već više od 500 objava. Za razliku od ostalih, uz fotografije sa predstavljanja svog tima i drugih aktivnosti, Antić se dosta bavio i kritikama dosadašnjeg rada stranke, ali i protivkandidatima generalno.

„Neke moje stranačke kolege me optužuju da sam neoliberal, ali sam ja za razliku od njih protiv davanja subvencija stranim investitorima“, „Nije dovoljno da nešto želiš da uradiš. Moraš i da znaš kako se to radi“, „DS može unedogled da menja svoje predsednike, ali zapravo mora da promeni način funkcionisanja. To je reforma“, „Imali smo Tadića, onda Đilasa i sada Bojana na čelu DS, ali nismo promenili ono što su nam građani rekli da moramo da menjamo. #poverenje“, neki su od objava Antića. Pre nekoliko dana na Tviteru se i žalio zašto je Informativna služba stranke pustila saopštenje o tome koje javne ličnosti podržavaju Pajtića da bude ponovo predsednik DS. „Zašto se stranačke službe koriste za kampanju jednog kandidata?“, napisao je Antić.

Tekst je objavljen u specijalnom dodatku lista Danas – Izborna groznica DS

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari