Ko su „trojanski konji“ među naprednjacima? 1Foto: Beta/Miloš Miškov

Pominjanjem „desetina trojanskih konja“ u redovima Srpske napredne stranke Aleksandar Vučić šalje poruku članstvu, biračima i javnosti da neće tolerisati one koji su pokazali „neki vid neposlušnosti SNS-u ili njemu lično“.

To kaže za Danas nezvanično izvor blizak naprednjacima, komentarišući navedenu izjavu lidera SNS i predsednika Srbije.

Vučić je danas posle obilaska prikaza naoružanja i vojne opreme na beogradskom Ušću kazao: „Imate ljude u SNS koji imaju samo pozitivne objave u medijima. Kako su to uspeli, ja ne razumem, ali da li mislite da će ljudi da glasaju za njih? Neće naravno, jer ljudi glasaju za program a ne za objave i trikove“.

Sagovornik Danasa tvrdi da je to predstavljalo još jednu aluziju lidera stranke na ponašanje “pojedinaca iz stranke”, za koje on smatra  da “ulažu previše u lični marketing, što, između ostalog pokazuju njihove česte objave na društvenim mrežama”.

Ipak, spekuliše se da Vučić tvrdnjom o “trojanskim konjima” ne pokušava da izazove strah kod onih iz vrha SNS-a koji su izgubili njegovu naklonost i podršku, “jer takvi ljudi ionako dobro znaju šta on o njima misli, a i već mesecima su izloženi satanizaciji u prorežimskim tabloidima”.

Najveća “meta” takvih medija, bez ikakve sumnje, jeste aktuelni ministar odbrane i član Predsedništva naprednjaka Nebojša Stefanović, u čijem je društvu, paradoksalno ali istinito, predsednik Srbije bio kada je davao izjavu o “trojancima”, ali se preko naslovnica “žute štampe” s vremena na vreme vodi i negativna kampanja protiv Marije Obradović, ministarke državne uprave i lokalne samouprave, i Zorane Mihajlović, potpredsednice Vlade i ministarke rudarstva i energetike.

Podsetimo, Stefanović, Obradović i Mihajlović su u poslednje vreme u više navrata izrazili javnu podršku Vučiću.

Smatra se da je pozicija Zorane Mihajlović “i u stranci i u vladi osigurana jer Vučiću treba neko sa dobrim vezama na Zapadu, pre svega u SAD, iako ona nije po volji proruski orijentisanim kadrovima u SNS-u”.

Nasuprot tome, uveliko se tvrdi  da je pitanje koliko će se još na funkcijama zadržati Stefanović i Obradović, čija imena su dovođena u vezu sa “krupnim aferama”, iako su oni negirali sve što im je stavljano na teret.

Kako objašnjava naš izvor: ”Vučić se pričama o izdajnicima i neposlušnicima  pre svega obraća članstvu stranke, a to je i deo izborne kampanje, koja je već počela – on želi da pokaže narodu da postoji deo naprednjaka koji doživljava kao nesposobne i nekvalitetne, korumpirane i nelojalne, ali neće donositi samostalno nikakve kadrovske odluke, već preko stranačkih organa”.

„Marketinški trik“

Prema mišljenju stručnjaka za  politički marketing, priča o “mangupima u sopstvenim redovima” mogla bi da donese značajne poene Vučiću u novoj izbornoj “trci” jer se “on tako predstavlja kao neko ko se beskopromisno bori protiv svih zloupotreba, iako je u stvarnosti drugačije”.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari