Najuticajnije medijske kuće u Srbiji su između dva kruga predsedničkih izbora favorizovale kandidata DS Borisa Tadića, a po količini nekritičkog izveštavanja mogu se uporediti samo s medijima u Azerbejdžanu i Tadžikistanu, rečeno je juče na predstavljanju izveštaja o radu medija u izbornoj kampanji, koji je sačinio Biro za društvena istraživanja (BIRODI).

Analitičar iz BIRODI Zoran Gavrilović rekao je da nisu presudni vreme u vestima televizija ili prostor u dnevnim novinama posvećeni strankama, nego ton kojim su kandidati predstavljeni, i dodao da su se mediji u kampanji „sklonili u stranu“ i pustili političare da promovišu sami sebe. Kao primer je naveo centralne informativne emisije RTS u kojima je koalicija oko DS pozitivno predstavljena u 92,8 odsto od ukupnog vremena posvećenog toj koaliciji, dok je koalicija oko SNS pozitivno predstavljena u 73,7 odsto od ukupnog vremena.

Gavrilović je naveo da je u štampanim medijima zabeležen manjak neutralnosti, s tim što su Tadić i Nikolić u listovima Danas i Politika predstavljeni gotovo jednako.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari