Foto: FoNet/ Nenad Đorđević

Paralelno sa Prokopom treba dovršiti i stanice u Kijevu i Zemunu koje su veoma važne i koje će služiti za pranje i negu vozova. Zašto se odugovlači sa završetkom tih projekata treba pitati vladajuću strukturu –  kaže za Danas Milutin Mrkonjić, bivši ministar infrastrukture i saobraćaja u Vladi Srbije i funkcioner Socijalističke partije Srbije.

Mrkonjić kaže da je stanica Prokop projektovana kao moderna prolazna železnička stanica sedamdesetih godina prošlog veka sa komercijalnim sadržajima, koji podrazumeva šoping centre, hotele, motele i uključivanje u metro. „Tek kada se završi ta stanica, po postojećem projektu treba osloboditi savski amfiteatar za realizaciju novih projekata. Ukoliko Beograd nema para za završetak tog odličnog projekta, Republika bi trebalo da se uključi u finansiranje Prokopa“, napominje Mrkonjić i dodaje da je besmisleno komentarisati kvalitete tog projekta nakon četrdeset godina.

Izmeštanje Železničke stanice iz centra Beograda na dve lokacije Prokop i Topčider od 1. jula izazvalo je polemiku u javnosti i na društvenim mrežama. Građani i javne ličnosti reagovali su kritički, tvrdeći između ostalog da je stanica Topčider „iz 19. veka“ i šest kilometara udaljena od centra Beograda, zatim da su u većini velikih gradova železničke stanice u centru, te da je i loš trenutak usred turističke sezone i loše izmeštanje. Takođe, stanica Prokop ni posle mnogo godina i više renoviranja praktično nije završena i nema infrastrukturu stanice – šaltere i ostale neophodne elemente i mada se nalazi blizu centra Beograda, nije povezana dobro sa ostatkom grada.

Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović izjavila je da kritičari izmeštanja Glavne železničke stanice u Beogradu namerno ili slučajno pokazuju veliko neznanje.

„Neko ko je bio gradonačelnik Beograda, kao Dragan Đilas, morao bi da zna da su odluku o izmeštanju Glavne železničke stanice doneli neki bivši gradonačelnici Beograda i to pre više od 40 godina. I morao bi da zna da Prokop nije slučajno izabran za mesto nove stanice, jer se tu spajaju tri najveća kraka beogradskog železničkog čvora“, rekla je ministarka. Istakla je da je nova železnička stanica Centar (Prokop) udaljena samo 1.000 metara vazdušnom linijom od centra grada.

Mihajlović: Potpisali Đilas, Mrkonjić i Kalanović

Zorana Mihajlović je juče istakla i da su oni koji se danas protive premeštanju železničke stanice u oktobru 2008. potpisali ugovor o završetku stanice Prokop, sa ciljem izmeštanja stanice iz centra grada. „Upravo je pre deset godina tadašnji gradonačelnik Đilas potpisao ugovor sa Mrkonjićem i Vericom Kalanović o završetku stanice Prokop i izmeštanju Glavne železničke stanice iz centra grada, planirajući da se to završi za dve godine“, izjavila je ministarka, prenosi FoNet.