Grupacija marketinških agencija protestovala je zbog načina na koji mediji objavljuju predizborne prognoze koje nisu dobijene direktno od marketinških agencija, kao i zbog načina na koji se interpretiraju njihova istraživanja javnog mnjenja.
Srboljub Branković, vlasnik Medium galupa, izjavio je da su mediji u proteklih nedelju dana objavili tri različita rezultata njegovog istraživanja i bez njegovog znanja.

Grupacija marketinških agencija protestovala je zbog načina na koji mediji objavljuju predizborne prognoze koje nisu dobijene direktno od marketinških agencija, kao i zbog načina na koji se interpretiraju njihova istraživanja javnog mnjenja.
Srboljub Branković, vlasnik Medium galupa, izjavio je da su mediji u proteklih nedelju dana objavili tri različita rezultata njegovog istraživanja i bez njegovog znanja. Branković je na konferenciji za novinare koju je u Privrednoj komori Srbije organizovala grupacija marketinških agencija naveo da je nekoliko stranaka među njegovim klijentima, te da pojedine od njih pojedinim medijima daju „frizirane“ informacije bez njegovog znanja. Branković je ukazao da mediji kod agencija ne proveravaju verodostojnost informacija.
Navodeći da mediji nisu jedini krivci, Branković je istakao da dodatni problem predstavlja činjenica da se velika pažnja posvećuje rezultatima novih agencija za koje i ne zna ko je iza njih. Prema njegovim rečima, loša su i navodna istraživanja telefonskom anketom, pošto 20 odsto populacije u Srbiji nema telefon, što znači da se automatski daje prednost strankama koje podržava srednja i viša klasa.
Miladin Kovačević, zamenik direktora Zavoda za statistiku, ukazao je na primetno postojanje agencija koje favorizuju pojedine stranke. To je, kaže, postojalo i ranije, ali da je sada „prevršilo meru“. Kovačević je naveo da se istraživanja koja liče na realno stanje stvari podmeću kao kukavičje jaje medijima kako bi se favorizovale pojedine stranke. Prema njegovim rečima, prilikom predstavljanja istraživanja mora da se zna ko je naručilac, finansijer istraživanja, ko je izvođač i ko je konstruktor pitanja. On je posebno ukazao na činjenicu da istraživanja često komentarišu analitičari koji su ujedno i istraživači i da se to kosi s kodeksom istraživanja.
– Javno mnjenje kod nas još ne postoji, ono je u formiranju i zbog toga populističke kampanje daju rezultate. Upravo zbog toga vodi rat se anketama – ukazao je Kovačević.
Predsednik GMA u okviru Privredne komore Srbije Žozef Lončar upućuje i na zloupotrebe pojedinih marketinških agencija „metodom konstrukcije upitnika i zatvorenim odgovorima“. Prema njegovim rečima te rezultate kasnije pojedini analitičari brane i time čine najveću zloupotrebu.
Novinari koji su pratili konferenciju ukazali su organizatorima na to da bi problem objavljivanja rezultata bio rešen ako bi se oni zvanično prezentovali na konferencijama za novinare, ali su dobili odgovor da to nije moguće ako naručilac istraživanja hoće da ono ostane tajna. Na pitanje novinara kako onda mediji dolaze do rezultata, Lončar je odgovorio da se uzdrže objavljivanja, ili „gledajte u bob“.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari