Više od milion birača u Srbiji u ovom trenutku neopredeljeno je u odluci da li će iskoristiti pravo glasa, izjavio je danas programski direktor CESID Marko Blagojević.
– Solidan broj ljudi zainteresovan je za glasanje, ali se ne može proceniti kakvo će biti njihovo ponašanje na dan izbora – ocenio je juče izvršni direktor Centra za slobodne izbore i demokratiju Marko Blagojević, na predstavljanju kampanje za motivisanje birača „S tobom ima smisla“.

Više od milion birača u Srbiji u ovom trenutku neopredeljeno je u odluci da li će iskoristiti pravo glasa, izjavio je danas programski direktor CESID Marko Blagojević.
– Solidan broj ljudi zainteresovan je za glasanje, ali se ne može proceniti kakvo će biti njihovo ponašanje na dan izbora – ocenio je juče izvršni direktor Centra za slobodne izbore i demokratiju Marko Blagojević, na predstavljanju kampanje za motivisanje birača „S tobom ima smisla“.
Blagojević je rekao da sa oko četiri miliona glasača Srbija ima visok izborni potencijal, a kao najčešći razlozi za apstinenciju navode se nezadovoljstvo, loša politička ponuda i nedostatak poverenja u političare.

Novi birači velika snaga

Mada se kampanja za motivisanje birača obraća opštem biračkom telu, izvršni direktor CESID-a kaže da će aktivnosti posebno biti usmerene na pripadnike nacionalnih manjina i mlade. Blagojević kaže da u Srbiji ima oko milion neopredeljenih birača. On procenjuje da bi u savršenoj situaciji, kakvih je ranije bilo, 21. januara 2007. na biralištima moglo da se pojavi i 3,9 miliona birača.

Blagojević napominje da bi mladi, među kojima postoji najniži nivo motivacije za izbore, mogli značajno da utiču na raspored u parlamentu. Kako je rekao, od 2003. je čak 240.000 ljudi steklo pravo glasa, što je, pri prosečnoj ceni mandata, oko 15 mesta u Skupštini Srbije.

Kampanju CESID-a podržali su Nacionalni demokratski institut, Međunarodni republikanski institut, Norveška narodna pomoć i nemačka i finska ambasada u Srbiji, rečeno je novinarima.

– U Srbiji postoji veliki potencijal za odziv birača na parlamentarne izbore zakazane za 21. januar – kaže Blagojević.
Tokom direktne kampanje, koja je već počela, aktivisti CESID-a će, kako je rekao, stupiti u kontakt s milion birača širom Srbije i objasniti im zbog čega je važno da iskoriste pravo glasa. Oni će zakucati na vrata 150.000 porodica, telefonom kontaktirati 50.000 domaćinstava i uputiti pisma na 600.000 adresa, objasnio je Blagojević.
Iako nije savršena, on smatra da je politička ponuda u Srbiji raznovrsna i da se 21. januara zaista može napraviti izbor. Blagojević napominje da bi na predstojećim izborima trebalo da glasaju svi oni među kojima čak i u tragovima postoji svest o značaju i moći njihovog glasa.
– Ne znam za koga da glasam nije dovoljno dobro opravdanje za apstinenciju. Nezadovoljstvo i razočaranje su glavni razlozi zbog kojih građani ne glasaju, a upravo ti razlozi treba da budu osnovni motiv da se izađe na ove izbore. Osnovna tema ove kampanje nisu izbori, već demokratija kao skup vrednosti, sloboda, prava, obaveza i odgovarajućeg ponašanja, a izbori su temelj demokratije – objasnio je Blagojević.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari