Foto: Stefana Savić

Prema navodima CRTE , u ovom periodu na ukupno 98 naslovnih strana najzastupljeniji je bio predsednik Vlade Srbije i predsednički kandidat Srpske napredne stranke Aleksandar Vučić sa 16 odsto naslovnica. Što je skoro upola manje nego u prethodnom posmatranom periodu. Ipak, od ukupnog broja naslovnih strana na kojima se pojavljuju izborni akteri, Vučić je zastupljen na više od trećine naslovnih strana, od čega u negativnom i neutralnom kontekstu po tri puta, a u pozitivnom 27 puta.

Analiza je obuhvatila naslovne strane osam dnevnih novina (Blic, Večernje novosti, Politika, Alo, Danas, Kurir, Informer i Srpski telegraf) i četiri nedeljnika (NIN, Vreme, Nedeljnik i Ekspres), navodi se u saopštenju.

Kandidat Vuk Jeremić se kao dominantna ličnost pojavljuje na pet naslovnih strana, od čega u negativnom kontekstu na dve, a u sklopu plaćenog reklamnog sadržaja na još dve. Kao manje vidljiva ličnost, pojavljuje sa na 16 naslovnih strana, od čega u četiri u sklopu reklame što ga inače čini prvim kandidatom koji se na naslovnim stranama pojavljuje u tom formatu.

Saša Janković se kao dominantna ličnost pojavljuje na četiri naslovne strane, od čega na tri u negativnom kontekstu. S druge strane, kao sekundarna ili manje upadljiva ličnost, pojavljuje se na čak 23 naslovne strane i to pretežno u negativnom kontekstu na 13 naslovnica.

Od ostalih učesnika na izborima vidljivije je zastupljen samo Vojislav Šešelj kao dominantna ličnost na šest naslovnih strana i to na polovini u negativnom kontekstu. Sekundarno je zastupljen na 14 naslovnih strana – u sedam slučajeva u negativnom kontekstu, dva u pozitivnom i pet u neutalnom.

Saša Radulović se ne pojavljuje kao dominantna ličnost na naslovnim stranama, dok je Boško Obradović bio zastupljen na samo jednoj naslovnici. Kao sekundarna ličnost Radulović je prikazan pet puta i to uglavnom neutralno, a Boško Obradović 11 puta od čega je sedam puta u pozitivnom kontekstu.

Ljubiša Preletačević Beli pojavljuje se kao sekundarno zastupljena ličnost na tri naslovne strane i to uglavnom u neutralnom kontekstu. Ostali učesnici izbora su na naslovnim stranama prisutni gotovo simbolično.

Tomislav Nikolić je praktično nestao iz štampe jer se u posmatranom period pojavio na samo jednoj naslovnoj strani nasuprot prisustvu na 20 odsto naslovnica u prethodno posmatranom periodu.

Medija monitoring je samo jedan od aspekata izbornog procesa koji CRTA posmatračka misija “Građani na straži” prati. Pored medijskog aspekta, dugoročno praćenje kvaliteta izbornog procesa obuhvata i praćenje kampanje na terenu, rad izborne administracije kao i korišćenje javnih sredstava u svrhu kampanje.