Elektronski eksperimentalni duo Matmos iz umetničkog miljea San Franciska, a koji je trenutno nastanjen u sličnom okruženju na istočnoj obali – u Baltimoru, sutra će nastupiti u kulturnom centru Reks u oviru Dis patch specijala.

Članovi ovog dua su Martin Šmit i Dru Denijel, stim što im se na živim nastupima ili albumima uvek pridružuju gostujući umetnici i izvođači, prvenstveno jedan od prvih kalifornijskih elektro/pop/noise muzičara devedestih J Leser, što će biti slučaj i na njihovom prvom beogradskom koncertu. Šmit i Denijel su ubeđeni da će ovdašnja publika i te kako umeti da „proguta“ ono što će im oni servirati u Reksu.

– Predstavićemo novi materijal, ali biće i starijih stvari. Naš ton majstor je izuzetan mikser za kvadrofonski zvuk, tako da će on stvoriti jedno uzbudljuvi iskustvo. Jedna od najboljih stvari kod živog izvođenja je mogućnost da se pokaže ljudima na koji način mi stvaramo muziku. Jer mnogi samo stoje iza laptopa, a mi koristimo kompjutere u muziciranju, ali to nije kompjuterska muzika. To jest, barem bih ja voleo da mislim da to što mi radimo nije kompjuterska muzika. Volim kada ljudi prilaze i mogu da pogledaju instrumente koje sviramo i pričaju sa nama – kaže Martin Šmit.

Matmos je poznat po svojim kolaboracijama od kojih je ona sa Bjork najčuvenija. U toku ove turneje, sarađivali su i sa London Contemporary Orchestra.

– Za nas su ovakvi projekti riskantni jer mogu da izgledaju pretenciozno, jer izgleda kao da se pretvaramo da je muzika koju pravimo „klasična“. I zato sam srećan na neki način da je koncert bio u velikoj, betonskoj hali, gde se takođe dešavaju i tehno žurke Džefa Milsa. Jer da smo bili u pravoj koncertnoj sali sa sedištima, imali bi problema da se ne pomisli da su naši lupovi i kompjuterska muzika nešto kao Bah, kada u stvari nisu. Zato mislim da smo imali sreće i da smo izbegli da upadnemo u opasnu situaciju – ističe Dru Denijel. Turneja je za ovaj duo poput eksperimenta, jer na svojim gostovanjima oni konstantno ispituju i istražuju šta od njihove muzike ima najbolji prolaz. I to je ono iskustvo koje koriste pri snimanju albuma. Posle „testiranja“ u Beogradu, Matmos odlazi u daleki Japan.

– Ima jedna pesma koju sviramo sada u toku turneje, a koju smo pre toga svirali dva puta i sada polako shvatamo kakva je kada se stavi pred druge ljude, što je uzbudljivo sve dok dobro funkcioniše. Ali dok dođemo kući možda se umorimo od nje i na kraju je i ne snimimo. To smo radili i ranije. Izuzetno uživam u živoj svirci. Volim da vidim ljude koji su zainteresovani za našu muziku na licu mesta. To je kada je sve ok, nekomplikovana stvar – dolazite u drugi grad, u sobu za koju su na neki način drugi ljudi odgovorni, i onda morate da ih ubedite da biste mogli da radite ono što vi želite da radite – napominje Martin Šmit.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari