Bir fest se drži pravila. Svaki naredni je bolji od prethodnog. A kako su organizatori beogradskog festivala piva iz meseca u mesec, iz nedelje u nedelju saopštavali imena muzičara – gostiju, tako se unapred javljao utisak da će ovaj predstojeći, sedmi po redu biti najbolji do sada. Dejan Grastić, jedan od organizatora festivala iz Beogradske kulturne mreže, uverava da će na predstojećem Bir festu biti upravo tako i da će svaki posetilac na Ušću, od 12. do 16. avgusta naći nešto za sebe.


– Biće najbolji sigurno. Mislim da je ovo zaista najjači lajnap do sada. Prvi put na festivalu nastupaju Stereo MC’s, Lajbah, LMT connection, Let 3, Letu Štuke, Esma Redžepova, itd. Kiki i Piloti super zvuče, oni nam isto prvi put gostuju, i očekuje se fenomenalna zabava za vreme njihovog nastupa. Pored pomenutih bendova, drugi put su nam tu dragi prijatelji Darko Rundek, Vlatko Stefanovski, Rambo Amadeus, Zvonko Bogdan… Uz novi album Gopca (Psihomodo pop) i ekipe, zaista mislim da će biti za svakog po nešto.

Na početku se sve vrtelo oko piva, manje oko muzike. Međutim, mnogo je onih koji će na Ušće sada doći isključivo da bi čuli svoje omiljene bendove. Kako ste uspeli da oba aspekta podignete na visok nivo?

– Pivo je prateća stvar svih velikih koncerata, bilo koja muzika da je u pitanju, u Beogradskoj areni, Sava centru ili na Kalemegdanu. Mi smo uspeli da napravimo jednu široku lepezu brendova, istovremeno nudeći sve bolji i bolji muzički program. Kada tu dodate besplatan ulaz, što nema nijedna slična manifestacija (sa ovolikom produkcijom) u ovom delu Evrope, formula dobrog provoda je zagarantovana. Turistička organizacija Beograda sjajno promoviše festival po svetu i rezultati su vrlo egzaktni. Jako je važno da puno ljudi dolazi u Beograd i Srbiju i da ponese pozitivne utiske. To nema cenu.

Koliko je zapravo teško organizovati jedan ovako masovan (500.000 posetilaca svake godine), a uz to i besplatan festival?

– Teško je odgovoriti na ovo pitanje a da ne ispadne neka kuknjava. A mi to nikada nismo radili. Čim nemate direktan prihod od prodaje ulaznica, nije jednostavno. Ali koliko je teško, toliko je i izazovno i inspirativno, sami smo birali posao. Prepliće nam se menadžment, marketing, odnosi sa javnošću, producentski poslovi, turističke, građevinske i infrastrukturne delatnosti, i nekada je zaista teško povezati to sve u krajnji proizvod, onako kako ga posetioci dožive na kraju. Ali kao što rekoh, uporedo sa teškoćama mi volimo ovo što radimo, jer nema granica, uvek se trudimo da ih pomeramo, u svakom segmentu. Ove godine smo proizveli posebnu, festivalsku, limenku piva, kao jedinstven suvenir. Mislim da su to veliki iskoraci.

Sa kampanjom „Biram da recikliram“, Bir fest je postao i društveno odgovoran festival?

– Nismo sami na ovom svetu, ne vrti se svet oko tih pet dana festivala, iako su oni nama i posetiocima fenomenalni. Živimo u jednoj životnoj sredini kojoj treba udahnuti puno normalnosti, a jedna od lakših je da razdvajamo đubre, kako bismo ga mogli reciklirati. Celokupnu popularnost posvetili smo kampanji „Biram da recikliram“, sakupljamo sredstva za kupovinu reciklažnih kontejnera za beogradske škole. Zato je možda i glavna zvezda ovogodišnjeg festivala – limenka, koja se 100% reciklira. Festival želi time da najdirektnije nešto uradi za životnu sredinu, istovremeno šireći poruku o značaju čuvanja životne sredine. Kampanju su podržale brojne institucije i partneri, pre svih Skupština grada Beograda, Ministarstvo životne sredine i prostornog planiranja, Ministarstvo trgovine i usluga, Ministarstvo ekonomije i regionalnog razvoja, a posebno draga nam je podrška više ambasada – američke, britanske…

 

Bir fest kao pozitivan primer

Bir fest polako postaje institucija. Na šta ste vi kao organizatori naročito ponosni kada je ovaj festival u pitanju?

– Bez dileme, na tri stvari: preporuku iz 2005. godine uglednog britanskog Independenta za manifestaciju koju ne treba propustiti (svrstani smo uz događaje kao što su Tour de France, La Tomatina u Španiji, itd), zatim na prošlogodišnje ogromno priznanje – profesor Denis Vilkoks je Bir fest uvrstio u najnoviji udžbenik o PR-u kao pozitivan primer. Knjiga se koristi na 350 univerziteta na svetu, i popularno se naziva svetskom PR biblijom. To je zaista veliko priznanje, ne znam zaista može li postojati veća satisfakcija od toga da milioni studenata širom sveta uče na nečemu što smo kreirali. Naravno, ponosni smo i na brojne mejlove posetilaca, domaćih i inostranih, koji nam pišu kako se uvek sjajno provedu i kako je super atmosfera na festivalu, kao i na zadovoljstvo partnera festivala (institucija i sponzora) i muzičkih izvođača – napomenuo je Dejan Grastić.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari