Italijanski ministar za rad Mauricio Sakoni rekao je agenciji ANSA da postoji „tačka posle koje pregovori postaju beskorisni“ i da su učesnici razgovora blizu te tačke. Alitalija se većgodinama suočava s problemima zbog političkog mešanja, sporova sindikata, finansijskih nevolja i, u poslednje vreme, visokih cena goriva koje su donele probleme avioprevoznicima širom sveta. Alitalija nije ostvarila profit od 1999, a u julu je njen dug bio 1,2 milijarde evra. Propast Alitalije mogla bi da nanese veliku političku štetu Berluskoniju, budući da je u predizbornoj kampanji ove godine biračima obećao da će iskoristiti svoje poslovne kontakte da pronađe italijanskog kupca koji bi spasio tu aviokompaniju od bankrota.

Sindikati su međutim odbacili uslove pod kojim bi konzorcijum italijanskih investitora preuzeo kompaniju, budući da bi to značilo hiljade otpuštenih radnika i manje plate, jer bi Alitalija trebalo da se transforimiše u manjeg avioprevoznika. Vlada, koja poseduje 49,9 odsto deonica Alitalije, s druge strane ima ograničeni manevarski prostor, budući da striktna pravila Evropske unije zabranjuju državi da pomaže aviokompanijama. Berluskoni je za probleme Alitalije optužio „nerazumno ponašanje nekolicine zaposlenih“ i ocenio da se može videti „snažan uticaj levice“.