Ilustracija: Freeimages / Paul Pasieczny

Analiza „Namics-ovih” inženjera pokazala je da ćemo se tokom 2017. godine sve više oslanjati na digitalne tehnologije, a ovaj trend najviše će zahvatiti trgovinu, zdravstvo, prehrambenu i tekstilnu industriju. Predstavljamo vam četiri najvažnije promene.

1. Usmerenost biznisa na pojedinca

Prethodnih godina marketari su pravili strategije bazirane na specifičnostima ciljnih grupa, a u budućnosti kampanje će targetirati isključivo pojednica. Matijas Bicer, konsultant za pružaoce finansijskih usluga, navodi banke kao primer usmerenosti ka korisnicima. One sve češće upotrebljavaju „WhatsApp” kako bi odgovorile na poruke svojih klijenata. Digitalizovaće se i lojalti kartice, za šta je posebno zainteresovana modna industrija. Ovake kartice pratiće kupovinu na vebu i u prodavnicama, što će omogučiti presonalizovanu ponudu za potrošače.

2. Chatbot roboti

Prilagođavajući se potrebama i navikama kupaca proizvođači i pružaoci usluga su, za potrebe svojih digitalnih prezentacija, uveli tzv. chatbot-ove. Već danas ne morate da pozovete korisnički centar kako biste dobili informacije o proizvodima i uslugama ili odgovor za rešenje vašeg problema. Dovoljno je da ukucate pitanje u obeleženi prozorčić na ekranu, a sa druge strane će vam stići odgovor. Markus Grois, direktor sektora za razvoj biznisa i Holger Nekenburger glavni konsultant u „Namics-u” smatra da već ove godine nećemo znati ko odgovara na naše pitanje – čovek ili robot. Chatbot-ovi će, takođe, biti podrška zdravstvu i omogućiće svakom da ima svog džepnog lekara. U budućnosti ćemo upisati simptome prehlade u smartfon, a način lečenja će nam prepisati upravo chatbot.

3. Voice commerce

Posle e-commerce i m-commerce usluga, budućnost će nam doneti i v-commerce (voice commerce) kao način kupovine. Zahvaljujući ovom rešenju više nećemo morati da klikćemo kako bismo naručili proizvod, već ćemo komande davati glasom. Dr Florjan Hajdeke, ekspert za trgovinu, očekuje da će ovakav način kupovine biti veoma sofisticiran, da će prevazići tradicionalne „da”, „ne”, „kupi” i „potvrdi” komande, kao i da će prepoznavati naš glas.

4. Digitalizacija u zdravstvu

Jens Rojfštek, stručnjak za industrije u „Namics-u”, ukazuje da će u 2017. godini transformacija zahvatiti i zdravstvo, koje je do sad zaostajalo u digitalnom svetu. Zdravstveni radnici će, na jednom mestu, imati karton pacijenta, što će olakšati komunikaciju između, lekara specijaliste, farmaceuta i laboranta. Rojftštek smatra da će se u nekom budućem trenutku i sami pacijenti uključiti u svoje zdravstvene kartone, popunjavajući osnovne podatke kao što su visina, temperatura i krvni pritisak.

Da će proces digitalizacije posledično uticati i na potrebe tržišta rada, objasnila je Ketrin Simon, direktorka „Namics-ove” kancelarije u Beogradu: „Često mislimo da više robota, koji odgovaraju na pitanja umesto operatera, znače manje posla za nas. Međutim, to nije sasvim tačno. Potrebe tržišta rada će se širiti, samo će zanimanja biti drugačija u odnosu na ona koja su postojala pre deset ili dvadeset godina.”