Treći film iz franšize „Spajdermen“, koji u domaće bioskope stiže 4. maja, ponovo je okupio glumačku i autorsku ekipu iz prva dva blokbastera. U filmu zasnovanom na legendarnoj strip seriji izdavača Marvel Comics, Piter Parker je konačno uspeo da postigne ravnotežu između svoje ljubavi prema Meri Džejn i svojih obaveza u ulozi superheroja.

Treći film iz franšize „Spajdermen“, koji u domaće bioskope stiže 4. maja, ponovo je okupio glumačku i autorsku ekipu iz prva dva blokbastera. U filmu zasnovanom na legendarnoj strip seriji izdavača Marvel Comics, Piter Parker je konačno uspeo da postigne ravnotežu između svoje ljubavi prema Meri Džejn i svojih obaveza u ulozi superheroja. Ali na horizontu se sprema oluja! Kada se iznenada njegovo Spajder-odelo transformiše, postane crno i uveća njegove moći, ono transformiše i Pitera. Pod uticajem odela, Piter postaje preterano samouveren i sujetan i počinje da zapostavlja one koji mu najviše znače. Dok dva do sada najstrašnija zločinca, Sendmen i Venom, stiču neverovatnu moć i žeđ za osvetom, Piterova najveća bitka je ona unutar njega samog. Spajdermen će morati ponovo da otkrije samilost koja ga čini onim što jeste: herojem!

Korak dalje u vizuelnim efektima

Kao i na prethodnim filmovima o „Spajdermenu“ i ovoga puta za vizuelne efekte bio je odgovoran Skot Stokdajk, supervizor koji je osvojio Oskara za rad u „Spajdermenu 2“. Stokdajk kaže da uopšte nije imao dana pauze između dva filma, tako da nije ni prestajao da radi na Spajdermenu.

„Vrlo brzo smo, nakon bioskopske distribucije „Spajdermena 2“ ušli u produkciju produžene verzije za DVD tržište. Sem Rejmi i ja smo taj rad u šali nazvali „Spider-Man 2.1″! A u to vreme, Sem je već polako kreirao nove negativce i razrađivao njihove likove za treći film – ko su oni i šta bi sve radili u nastavku. Ubrzo, nakon toga, počeli smo da snimamo novi film, tako da smo samo nastavili saradnju“.

Stokdajk je okupio 270 ljudi u studiju „Sony Pictures Imageworks“, njegovoj kući za digitalne efekte, i posao opisuje ovim rečima: „Mi smo tu da bismo Semovu viziju preneli na platno!“

U praksi, to znači da su majstori za kompjutersku animaciju u službi Rejmijevih vizija, i da rade punom snagom kako bi kreirali sekvence jurnjave iznad njujorških zgrada, od kojih treba da zastane dah. Te scene su vrhunac svakog filma o Spajdermenu. Dok Spajdermen leti po nebu zahvaljujući svojoj mreži, publika treba da doživi vrtoglavicu, baš kao i tokom scena jurnjava sa negativcima ili scena u kojima se zgrade ruše u vrtlogu borbe.

Svaki film o Spajdermenu mora da ima osobeni zaštitni znak, neku tehnološku inovaciju po kojoj će ostati upamćen, a Stokdajk kaže da su u tom pogledu otišli znatno dalje u trećem filmu.

„Svi su osetili napredak koji smo napravili između prvog i drugog filma“, kaže Stokdajk. „Ja sam poželeo da ostvarimo barem za nijansu veći napredak između drugog i trećeg filma, i to u različitim segmentima.“

On veruje da su dva nova negativca u filmu – Sendmen i Venom – dobri primeri koliko je napredovala kompjuterska animacija prilikom snimanja filmova i koliko je tehnologija napredovala od prvog filma, snimljenog 2002. godine. Jednostavno rečeno, ono što su sada uspeli da snime, nikako nisu mogli da realizuju pre pet godina.

„Veliki je izazov bio da pravimo čoveka sa mehaničkim rukama, što smo radili u drugom filmu. Izazov je u tome što to ranije nije viđeno. Ali sada, kada gledate osobu koja menja oblik i transformiše se u pesak ili gledate kako se pomera tokom te trasformacije, pomislite kako je to zaista nešto neviđeno. To je nemoguće snimiti bez kompjutera! Vizuelni efekti svakim filmom odlaze korak dalje, zahvaljujući prirodi negativaca koje Sem želi da stvori“.

Treći film u serijalu zatvara neke od karakternih likova započetih u prva dva filma. Sem Rejmi, koji je režirao sva tri filma, kaže, „Suština filmova o Spajdermenu uvek je bila dubina likova i njihovi isprepleteni životi. Piterova ljubav prema Meri Džejn Votson i prijateljstvo sa Harijem Ozbornom

uvek su predstavljali najbogatiji deo naših priča.
„Pripremajući treći film, zapitali smo se, ‘Šta ovaj mladić još ima da nauči?’“ kaže Rejmi. „Stavili smo ga u situacije u kojima bi bio primoran da se suoči sa svojim nedostatkom karaktera – prepreke koje u prethodnim pričama možda ne bi bio u stanju da savlada. Na taj način bi ili bio savladan ili bi izrastao u heroja koji bi mogao da pređe te prepreke. Kako raste dubina likova, oni postaju punija ljudska bića i mogu da postignu više nego u prethodnim filmovima.“
U trećem filmu Piter Parker suočava se s dosad najvećim izazovom – bitkom unutar njega samog. Kada film počne, sve ide odlično za Pitera u toj meri da mu uspeh pomalo udara u glavu … i kada se crna vanzemaljska supstanca zakači za njegov skuter, sve se preokreće. Supstanca se navlači na Piterovo Spajdermen odelo, menjajući ga od poznatog crveno-plavog u crno. Transformisano odelo menja i Pitera, on postaje snažniji i brži nego ikada ranije, ali i pokazuje mračnu stranu Piterove ličnosti koju se on trudi da kontroliše.
„Kada sam pročitao scenario bio sam uzbuđen zbog novog pravca u kome ide Piter Parker i ostali likovi i njihove priče“, kaže Tobi Megvajer, koji se vraća ulozi Pitera Parkera. „Imamo svež pristup priči, ali održavamo kontinuitet iz prethodna dva filma.“
Naravno, „Spajdermen 3“ donosi neverovatne akcione sekvence kakve obožavaoci i očekuju. U ovom filmu, Spajdermen se suočava sa dva klasična zločinca: Sendmenom, koji se prvi put pojavio u četvrtom broju stripa „Neverovatni Spajdermen“ i Venomom, jednim od najupečatljivijih Spajdermenovih protivnika.
U „Spajdermenu 3“ – kao u prva dva filma – autori su se baš potrudili da negativci budu odraz Pitera i njegovih dilema odrastanja. Prema Rejmiju, svaki lik u ovom filmu gura priču Pitera Parkera napred. Svaki lik je tu s razlogom – i predstavlja neki delić Piterovog života.
„Marvelovi stripovi – a naročito oni o Spajdermenu – uvek su imali sjajan izbor negativaca“, kaže Rejmi. „I mnogi Marvelovi crtači i scenaristi razvijali su te likove. Bilo je vrlo lako uzeti njihove divne priče i odabrati na osnovu čega ćemo razvijati našu storiju.“
Tomas Hejden Čerč igra Flinta Marka, čoveka progonjenog prošlošću, uhvaćenog u fizički eksperiment koji je pošao naopako. Njegova DNK se pomeša sa peskom i on postaje Sendmen – negativac koji može po želji da menja oblik, veličinu i formu. „Flint Marko postaje Sendmen kada nabasa na lokaciju za radioaktivna testiranja na kojim izvode eksperiment sa molekularnom fuzijom i on slučajno postaje fuzionisan sa peskom“, dodaje glumac. „Kao rezultat toga, on može da promeni oblik i da se prilagodi sredini. Može da bude visok 3, 10, 20 metara. Može da formira džinovske peščane pesnice i maljeve. Može da se pretvori u peščani tornado, ili da se pretvori u prah. Opak je i opasan kao pravi negativac“.
„Mislim da su hteli da Sendmen bude kao ja – momak koji izgleda neotesan i koji bi lako mogao da bude kriminalac; neko ko je dosta proživeo i pomučio se u životu, a ja zaista jesam“, kaže Čerč. „Flint Marko je usamljenik mračne prošlosti. Mnogo sam razmišljao o Lonu Čejniju Mlađem i likovima po kojima je on ostao poznat – uvek je bilo tuge u njegovim očima“.
Čerč kaže da je u ranim razgovorima sa Rejmijem našao još jednu inspiraciju za svoj lik, u vekovima staroj legendi. „Sem mi je dao knjigu o jevrejskoj bajci o Golemu – stvorenju napravljenom od zemlje. Ta ideja o stvorenju koje nije bilo istinski zločinac, mnogo je značila Semu i veoma je uticala na njega.
Tokom bekstva iz zatvora, Marko nabasa na naučni test i biva molekularno fuzionisan sa peskom. Posle te nezgode, Marko otkriva da je u stanju da upotrebi materijal iz svoje okoline da bi promenio svoj oblik. „Rađanje Sendmena biće jedna od najneverovatnijih scena u filmu Spajdermen 3“, kaže producent Avi Arad. „Flint Marko je u bekstvu, i upadne na mesto testiranja u trenutku dok se isprobava novi naučni proces. U Marvelovoj tradiciji, Markovo „na pogrešnom mestu u pogrešno vreme“ dovodi do njegove transformacije u Sendmena. Biće fascinantno videti stvaranje tog bića“.
Tofer Grejs pridružio se ekipi kao Edi Brok, lik donekle sličan Piteru Parkeru, koji se transformiše u Venoma – Spajdermenovog smrtnog neprijatelja. Marvel stripovi su predstavili Venoma 1980-ih. Prvi put se pojavio u 298. broju „Neverovatnog Spajdermena“, a Edi Brok se pojavio po prvi put dva broja kasnije.
Grejs kaže, „Edi Brok je vrlo sličan Piteru Parkeru. Obojica rade na istom mestu, obojica žele isti posao, obojica su vezana za istu ženu – razlika je u tome što je Edi vrlo nesiguran. Moglo bi se reći da je Edi ono što bi Piter bio da nije imao sreće da odraste uz tetku Mej i teču Bena“.
„Bili smo zaista uzbuđeni zbog Venoma, jer je to lik koji vuče korene iz Pitera“, objašnjava producent Grant Kertis. „Kada Spajdermen nosi crno odelo, ono poprima njegove sposobnosti. Kada ga se Piter oslobodi, supstanca se prebacuje na Edija Broka koji nije toliko dobar čovek. Ona transformiše Broka, osobu koja se oseća odbačenom, u Venoma. Venom poseduje neke moći Spajdermena i želi da to primeni“.
„Venom ima jedinstvenu priču i radovali smo se što ćemo je ispričati, i ispoštovati jedan od najpopularnijih Marvelovih likova svih vremena“, kaže Kertis. „Venom ima iste moći kao Spajdermen, ali je čudniji i agresivniji – može da skače dalje, baca dalje i trči brže. Na neki način, to je kao da gledate kako se Spajdermen bori protiv jačeg sebe. Vrlo uzbudljivo!“.
„U smislu logistike i obima, „Spajdermen 3″ je ubedljivo najveći od tri filma u serijalu“, kaže Ziskinova. „Želeli smo da ispunimo očekivanja publike, ali i da u treći film unesemo nova i uzbudljiva iskustva. Ovo je gigantski poduhvat koji okuplja više od hiljadu ljudi“.
Tokom snimanja, Rejmi se oslanjao na ključne članove svog tima da pred kamerama ožive što je više moguće od priče o Piteru Parkeru. „Kad god je bezbedno i praktično, volim da kamerom zabeležim akciju“, kaže Rejmi. „Vizuelni efekti su neverovatan alat za akciju koju ljudska bića ne mogu da izvedu – ali ako čovek to može da izvede, uradimo tako“.
Talentovani tim kaskadera bio je spreman, baš kao i glumci. Brajs Dalas Hauard, naročito, iznenadila je autore spremnošću da uradi sve što se od nje tražilo. „Kod filmova je sjajno to što imate priliku da doživite te lude opasne stvari koje nikada ne biste preživeli u pravom životu“, kaže Hauardova. „Znala sam da ću biti potpuno bezbedna, zato što Sem i njegov tim kaskadera zaista čuvaju glumce. Pokušala sam da uradim što više stvari, zato što je zaista zabavno i neverovatno uzbudljivo!“
Tomas Hejden Čerč je takođe bio dorastao zadatku, čak i više od toga. Osim Tobija Megvajera – samog Spajdermena – Čerč je pretrpeo najviše tokom snimanja filma. Ovaj glumac je konstantno bivao pun modrica, ali je bio spreman na sve.
U jednoj sceni pljačke banke radnik obezbeđenja (kojeg glumi niko drugi do producent Grant Kertis) postaje žrtva Sendmenovog gneva. „Kao producent, Grant je izuzetno kvalifikovan da čuva novac, pa ga je Sem angažovao kao glumca i pozvao da provede dosta vremena na setu pod gomilom peska“! Iako ne baš željan da izvede tu scenu, Kertis kaže da bi bilo besmisleno buniti se. „Radio sam sa Semom deset godina, tako da znam da, kada je odluka jednom donesena, nema promene“, kaže on.
Kako Sendmen, tako je i Venom zahtevao veliko angažovanje svih ekipa. Da bi se publika povezala sa likovima, Rejmi je smatrao da je izuzetno važno da oči maskiranih likova budu povremeno vidljive. On je želeo da se vidi emocija koju mogu preneti samo prave oči i pravo lice.
Za scene u kojima Brok postaje Venom, Grejs je provodio čitav sat ulazeći u odelo. Potom je provodio dodatna četiri i po sata na šminkanju.
„U jednom trenutku tokom snimanja scena transformacije, pomislio sam, ‘Na šta sam ja to pristao?!’“ smeje se Grejs. „Bio sam poliven crnom smesom, žice su mi bila zakačene za lice, a ljudi sa štapovima za pecanje su ih cimali na dole, a drugi ljudi ispod mene su cimali na gore … Kada vidite moj lik u bolovima, znajte da tu nije bilo mnogo glume!“, kroz smeh kaže Grejs.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari