U skladu sa savremenim svetskim trendovima u operskim produkcijama, i Beograd je minulog vikenda dobio jednu klasičnu operu izvedenu u savremenom ključu – Pučinijevu „Madam Baterflaj“, čija se poznata radnja sada odvija u virtuelnom prostoru. Dvoje igrača, započinju ispred ekrana svojih računara putem veba sa različitih krajeva sveta igru, u kojoj za glavne junake biraju Japanku ćo ćo San, poznatiju kao Madam Baterflaj i plahovitog Lorda Pinkertona, o čijim sudbinama odlučuju tokom igranja.

U skladu sa savremenim svetskim trendovima u operskim produkcijama, i Beograd je minulog vikenda dobio jednu klasičnu operu izvedenu u savremenom ključu – Pučinijevu „Madam Baterflaj“, čija se poznata radnja sada odvija u virtuelnom prostoru. Dvoje igrača, započinju ispred ekrana svojih računara putem veba sa različitih krajeva sveta igru, u kojoj za glavne junake biraju Japanku ćo ćo San, poznatiju kao Madam Baterflaj i plahovitog Lorda Pinkertona, o čijim sudbinama odlučuju tokom igranja. Za potrebe ove predstave, izrađena je posebna video-animacija, koja je bitan segment nove „Madam Baterflaj“.
„Moja sadašnja rediteljska koncepcija je i dalje čvrsto vezana za japansku umetnost, ali za onu vrstu koja doživljava nesumnjiv uspon početkom novog milenijuma“, kaže reditelj opere Dejan Miladinović. „Japanski futuristički crtani filmovi „mange“ i japanski digitalno animirani filmovi u 3D tehnici svet su u koji me je vodio moj rediteljski impuls. Izazov mi je bio da uz pomoć kostima i dekora obogaćenih manga-ikonografijom ukrstim i povežem 3D animaciju sa akterima na sceni koji treba, kao iznenada oživeli, da izađu iz dvodimenzionalnog sveta. Na putu povratka toj trećoj dimenziji, jedan od vodiča treba da bude i ova postavka sajber priče iz koje na sceni opet izrasta Pučinijeva muzička tragedija i kao što je svojevremeno nadrastala sladunjavu razglednicu Japana, tako će se i danas probiti iz okvira video igre i svojom katarzičnošću će je potpuno obesmisliti“, kaže Miladinović. Sajber verzija „Madam Baterflaj“ doživela je sinoć i prvu reprizu u kojoj su u glavnim ulogama nastupili italijanski tenor Marčelo Bedoni i kineski sopran Ailan Žu. Ubuduće u naslovnim ulogama moći ćete da vidite domaće pevače. Uzbudljiva ideja o ukrštanju klasične opere sa filmom, savremenim tehnologijama, video-igrama i manga animacijama na pozorišnoj sceni daleko je iznad njene same realizacije, te ovako koncipirana opera moći će opet da zadovolji isključivo ljubitelje njene standardne forme. Mada, za početni korak u osavremenjivanju operske scene i njenom približavanju i mlađoj publici nije ni loše pogledati je.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari