Onlajn platforme za učenje zabeležile porast broja polaznika za 520 odsto 1Foto: Pixabay/Mohamed_hassan

Onlajn platforme za učenje su u proleće 2020. godine uočile porast broja polaznika od oko 520 odsto u poređenju sa istim periodom protekle godine.

Istraživanje, koje su analitičari Payoneer-a sproveli među onlajn predavačima iz 40 zemalja širom sveta, imalo je za cilj da se ustanovi kako je pandemija uticala na njih i kakva su im predviđanja za sektor onlajn učenja.

Pandemija korona virusa potpuno je promenila sektor obrazovanja, budući da su mnogi procesi prešli na onlajn format, koji je postao jedini mogući način da se steknu nova znanja.

U neizvesnoj ekonomskoj situaciji mnogi pokušavaju da prošire postojeće veštine ili usvoje nove kako bi ostali konkurentni na tržištu.

Obrazovna platforma Coursera ističe da je broj polaznika porastao za 25 miliona od sredine marta, ili 520 odsto više nego u istom periodu prošle godine.

I platforma Udemy beleži rast upisa polaznika od 425 odsto. Analitičari Payoneera smatraju da će trend naglog rasta onlajn nastave biti nastavljen i u budućnosti.

“Karantin je u prvi plan istakao format onlajn nastave i mnogi su otkrili učenje na daljinu kao nov odgovarajući format za sticanje znanja. Ovo je pozitivan signal za onlajn predavače koji planiraju da nastave da privlače polaznike svojih kurseva. Rezultat toga je da 87 odsto predavača profesionalnih veština i 54 odsto onih koji podučavaju strane jezike očekuje dugoročan rast potražnje za kursevima koje drže“, smatraju analitičari Payoneer-a.

Na tržištu onlajn obrazovanja postoje brojni servisi, platforme, smerovi, a radi lakšeg razumevanja, istraživanjem je definisano dve glavne oblasti: obuka u profesionalnim veštinama (usavršavanje stručnosti na radnom mestu, rad na tvrdim veštinama) i učenje stranih jezika.

Oko 75 odsto ispitanih predavača kaže da su počeli sa onlajn nastavom u protekle dve godine. Čak 77 odsto nastavnika stranih jezika ima zvanične kvalifikacije (TESOL, TEFL, fakultetsku diplomu ili napredno znanje jezika).

Isto tako, 73 odsto nastavnika nema formalne kvalifikacije za profesionalne veštine: oni se oslanjaju samo na praktično iskustvo, koje na ovom polju može da bude dragoceno.

Statistika pokazuje da je za mnoge profesionalce onlajn edukacija postala jedini izvor prihoda, tačnije za 77 odsto predavača stranih jezika i 52 odsto predavača profesionalnih veština.

Oko 90 odsto ispitanih predavača navodi da je spremno da razmotri onlajn nastavu kao svoj jedini izvor prihoda.

Interesantno je napomenuti da je oko 75 odsto ispitanika reklo da nisu menjali cene svojih kurseva i programa obuke, uprkos porastu potražnje.

Za mnoge predavače onlajn edukacija otvara nove mogućnosti za zaradu. Uz pomoć platforme za plaćanje Payoneer nastavnici mogu znatno da uštede prilikom podizanja novca, jer je za većinu online platformi taksa besplatna ili iznosi do dva odsto.

Rezultate istraživanja možete preuzeti na sledećem linku: https://register.payoneer.com/sr/report/elearning-in-the-wake-of-a-pandemic/

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari