Renomirani urednik izdavačke kuće „Taschen“ Julius Videmana posetio je Beograd povodom Nedelje dizajna i održao nekoliko vrlo interesantnih predavanja na temu evolucija u digitalnim medijima i advertajzinga, o trendovima u oblasti digitalne kulture i dizajna. Rođen u Brazilu, Videman je diplomirao grafički dizajn i marketing, nakon čega uspešno nastavlja karijeru u Japanu.

Renomirani urednik izdavačke kuće „Taschen“ Julius Videmana posetio je Beograd povodom Nedelje dizajna i održao nekoliko vrlo interesantnih predavanja na temu evolucija u digitalnim medijima i advertajzinga, o trendovima u oblasti digitalne kulture i dizajna. Rođen u Brazilu, Videman je diplomirao grafički dizajn i marketing, nakon čega uspešno nastavlja karijeru u Japanu. U Tokiju je radio kao urednik digitalnih i dizajn magazina, a po povratku pridružio se „Taschen“ timu kao urednik zadužen za digitalnu kolekciju. Videman je potpisao izdanja „Taschen“ kolekcije kao što su: „Advertising Now“, „Advertising Now Online“, „Web Design – best portfolios“, „Web Design – best studios“, „Web Design – best studios II“, „Web Design – e-commerce“, „Web Design – flash sites“, „Web Design – music sites“, „Animation Now“ i „Illustration Now“.
„Neke od ovih knjiga su veoma dobri pokazatelji trendova u savremenim medijima, druge su preporuka za opuštanje“, rekao je Videman za naš list. „Te knjige postavile su više ciljeve u kreiranju. Vizuelno su izuzetno atraktivne i samim tim nikada nisu dosadne za listanje. I njihove korice opremljene su vrhunskim dizajnom. To je veoma bitno jer korice privlače pažnju publici i u većini slučajeva su problem izdavačima“, kaže Videman.
Govoreći o dizajnu u savremenom advertajzingu, Videman tvrdi da se granice pomeraju iz dana u dan. „Devedesete godine su unele velike promene u advertajzing. Za razliku od osamdesetih gde se mnogo objašnjavao proizvod, u devedesetim je bilo bitno naglasiti njegov kvalitet i tako je sve postalo emotivnije. To su kratke i jasne ideje o kojima ne morate mnogo da razmišljate. Ljudi koji se bave advertajzingom postali su manipulatori moderne kulture. Uspeli su da transformišu okruženje kulture na jedan viši nivo“.
Naravno, posebno nas je interesovalo kako su nastale knjige o dizajniranju web sajtova: „Ideja je bila sakupiti i sastaviti što više različitih sajtova. Prilikom rada na sajtovima o muzici, kontaktirali smo ljude koji koriste dizajn kao oruđe, kako bi promovisali ono što žele. Trenutno time se bavi više od tri hiljade dizajnera širom sveta. Kontaktirali smo ih i shvatili koliko oni poseduju interesantnih stvari o velikim kompanijama, brendovima, o pričama iza kulisa i svemu onome što ti sajtovi vole da prezentuju“, kaže Videman.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari