U poslednje vreme dosta se piše o dolasku nemačkog diskontnog lanca „Lidl“ u Srbiju, međutim, potrošači će ipak morati da pričekaju na kupovinu u njihovim supermarketima. Kako su za naš list, rekli u predstavništvu te kompanije u Beogradu, trenutno su u fazi ekspanzije i kupovine zemljišta za izgradnju marketa.
– Dosadašnji rezultati predstavljaju nastavak ulaganja u srpsko tržište, što je dokaz da smo Srbiju prepoznali kao zemlju povoljnu za investicije – naveli su u predstavništvu kompanije Lidl, koje u Beogradu posluje od 2010.
U javnosti se spekulisalo o potencijalnim lokacijama za Lidlove supermarkete, poput parcele u Borči, Rakovici, u Ulici Vojislava Ilića na Zvezdari, međutim, u predstavništvu kompanije, nisu želeli da otkrivaju detalje. Samo su nam potvrdili da su do sada zemljišta kupili u Valjevu, Subotici, Novom Sadu, Zrenjaninu, Nišu, Smederevu i u Beogradu, dok u ostalim gradovima aktivno rade na tome. Takođe, nisu precizirali kada će otvoriti svoja vrata kupcima, navodeći da je Lidlova politika poslovanja u Evropi takva da kupuju više zemljišta odjednom, kako bi u isto vreme i otvorili više objekata.
U opštini Rakovica, potvrdili su nam da je kompanija Lidl zainteresovana da investira i otvori svoje objekte na toj opštini.
– Preko svojih ovlašćenih predstavnika kompanija Lidl je u stalnoj komunikaciji sa predsednikom opštine Milosavom Miličkovićem, tako da investicije očekujemo tokom 2014., 2015. – kažu u Sektoru za informisanje ove opštine, ali ni oni, nisu mogli da otkriju lokaciju budućeg supermarketa, navodeći da je to „u skladu sa njihovim poslovnim dogovorom“.
– Sledeći korak je usvajanje Zakona o konverziji, koji će umnogome olakšati investitorima otkup zemljišta, imovinsko pravne odnose i ubrzati proces realizacije investicije. Dolazak Lidla, građanima bi doneo jeftinije snabdevanje osnovnim životnim namirnicama i drugim proizvodima. Takođe, prisustvo Lidla na našem tržištu značilo bi i veću konkurenciju ostalim privrednim subjektima koji posluju kod nas. To bi bio i signal ostalim investitorima da ulože sredstva u privredni razvoj ne samo Rakovice nego i Beograda – istakli su u opštini Rakovica.
Investitori zainteresovani za Rakovicu
Osim Lidla, za Rakovicu su, kako navode iz te opštine, zainteresovane i ostale domaće i strane kompanije koje žele da otvore svoje sedište ili pokrenu proizvodnju. Neke od tih kompanija su Meser, Lili, Fiat, Delhaize, ali i domaće Beo rol, Tehno In, Unidas.
– Bez razvoja sektora malih i srednjih preduzeća, nema ni otvaranja novih radnih mesta. Ovakve investicije su dobro došle, a uloga lokalne samouprave je da bude u službi investitora i da u što kraćem roku ispuni svaki njihov zahtev i uputi ih na sve poteškoće sa kojima se susreću – zaključuju u opštini.
Čime se rukovodi Lidl
Osnovan još tridesetih godina prošlog veka, Lidl“ danas posluje u više 20 zemalja sa preko 9.000 prodavnica. U regionu Lidlovih marketa ima u Mađarskoj, Sloveniji, Bugarskoj, Grčkoj, Hrvatskoj. Diskontne prodavnice obično se prostiru na površini od 1.000 do 2.000 kvadrata, sa 80 do 150 parking mesta. Roba je znatno jeftinija od konkurencije. Kod odabira zemljišta za izgradnju svojih supermarketa vode računa da to budu naselja koje sa okolinom broje oko 30.000 stanovnika.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.


