Popović (SSP): Najlakši način da se GSP postavi na noge 1Foto: Beta/Miloš Miškov

S obzirom da se javni prevoz već dominantno i finansira iz budžeta, besplatan prevoz ni za Beograđane ni za grad neće biti značajan dodatni trošak i rešenje će biti lako primenjeno, smatra Mila Popović, predsednica gradskog odbora Stranke slobode i pravde (SSP), komentarišući podatak Centra za lokalnu samoupravu da je besplatan prevoz za Beograđane lako ostvariva opcija, te da bi za ostvarivanje takvog sistema iz budžeta trebalo izdvojiti još oko 10 do 12 milijardi dinara.

CLS je naveo da udeo u gradskoj kasi od naplate karata iznosi svega devet milijardi dinara, dok se već oko 30 milijardi izdvaja za nadoknade privatnim prevoznicima.

– Besplatan gradski prevoz je najlakši način da se gradski gigant postavi na noge. A i pravednije je, konačno bi svi putnici imati isti status. Takođe, ovo gradsko preduzeće je pod Goranom Vesićem godinama propadalo. Svakako je potrebna snažna finansijska podrška Beograda da se javni prevoz u gradu revitalizuje, nevezano od toga da li će građani plaćati kartu ili ne. To znači kupovinu novih vozila kroz nabavke koje će biti zaista javne i na kojima će učestvovati više ravnopravnih ponuđača, a ne sa unapred poznatim prodavcima kao sada. Znači i novu kadrovsku politiku koja će da spreči odliv vozača iz kompanije i unapredi njihove uslove rada, napominje Popović.

Ona dodaje da aktuelna gradska uprava plaća 270 miliona evra godišnje iz beogradskog budžeta na usluge koje nisu jasno definisane, dok jednovremeno “svojom politikom devastiraju javna preduzeća, a posebno GSP”

-. Ako se deo tog novca usmeri na GSP to je način koji može da obezbedi besplatan prevoz. Po dolasku na vlast koalicije Ujedinjeni za pobedu Beograda, antikorupcijski tim će revidirati ugovore o kupovini kineskih i turskih vozila i druge ugovore koji su bili štetni za GSP, a izvršiće se finansijska i kadrovska konsolidacija Gradskog saobraćajnog preduzeća, Samo na kraju 2021. godine je GSP platilo 100.000 evra po autobusu više za kupovinu turskih BMC autobusa od Novog Sada. Umesto da se taj novac investira u zaposlene, on odlazi prodavcima turskih autobusa. Takve stvari moraju da se zaustave, naglašava Mila Popovićnu turskih BMC autobusa od Novog Sada. Umesto da se taj novac investira u zaposlene, on odlazi prodavcima turskih autobusa. Takve stvari moraju da se zaustave, zaključuje Popović.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari