Veliki broj roditelja učenika beogradske OŠ „Branko Radičević“, koji su ove godine završili četvrti razred, razmišljaju da ispišu decu iz te škole, ukoliko uprava ne odustane od namere da rasformira odeljenja. Roditelji koji su se obratili redakciji Danasa ukazuju da im je uprava bez valjanog objašnjenja najavila da će prelaskom u peti razred pet odeljenja biti rasformirano i da će biti napravljena nova tako što će se u jednoj smeni pomešati đaci iz dva odeljenja, a u drugoj će to biti urađeno sa tri odeljenja. Kako saznajemo, ovoj ideji se protive roditelji i učenici četiri odeljenja sada već bivših četvrtaka, dok samo iz jednog podržavaju nameru uprave škole.


– Kao razlog zbog čega to hoće da urade, škola je navela disciplinske probleme. Oni misle da je ova generacija četvrtaka problematična i tvrde da sada imaju velike probleme sa učenicima šestog razreda, jer ta odeljenja nisu rasformirali prelaskom u peti razred. Pouzdano znamo da se toj praksi ne pribegava svake školske godine, već na dve ili tri godine. Tačno je da postoje disciplinski problemi, ali je reč o pojedinačnim učenicima, a ne o celoj generaciji – kaže za Danas jedan od roditelja učenika „OŠ „Branko Radičević“ koji je želeo da ostane anoniman.

Veliki broj roditelja potpisao je peticiju u kojoj od direktorke škole traži da odustane od pomenute ideje, uz obrazloženje da bi razdvajanje dece uticalo na njihov psihološki razvoj, otežalo socijalizaciju i doprinelo da đaci izgube radne navike i timski duh koji je godinama građen sa drugovima iz odeljenja.

„Ako se mešanjem učenika želi postići veća disciplina to je kratkotrajan i prolazan efekat koji može da se očekuje samo u prvom polugodištu petog razreda, dok se deca ne prilagode. Ukoliko se smatra da se ekstremno nedisciplinovani učenici na ovaj način mogu kontrolisati, to se pokazalo kao neuspešno“, piše između ostalog u obrazloženju koje su roditelji uputili upravi škole.

Psiholog Ivan Ivić, profesor Filozofskog fakulteta u Beogradu u penziji i jedan od naših najboljih obrazovnih stručnjaka, smatra da se „tumbanjem“ odeljenja ne mogu rešiti disciplinski problemi.

– Ne vidim kako se na ovaj način mogu rešiti problemi ako u nekom odeljenju postoje sukobljene grupe učenika. Time treba da se bave razredne starešine, ostali nastavnici, pedagog i psiholog škole. U Americi je praksa da se skoro svake godine mešaju odeljenja, ali ja smatram da to nije dobro, jer se generacijska povezanost izgrađuje samo ako se učenici druže iz godine i godinu i održava isti sastav odeljenja. Ukoliko ima pojedinačnih konflikata koje izazivaju jedan do dva učenika, kakvih ima u svakom odeljenju, njihovim premeštanjem se takođe ništa ne dobija, jer će oni u drugom odeljenju nastaviti sa istim ponašanjem – uveren je Ivić.

On tvrdi da nema nikakvih dokaza da se mešanjem odeljenja postižu veća disciplina i bolji rezultati u učenju.

Direktorka bez odgovora

Ni posle više pokušaja juče nismo uspeli da dobijemo komentar direktorke OŠ“Branko Radičević“ Smiljane Pavlović, a kako saznajemo, konačna odluka trebalo bi da bude doneta na sutrašnjoj sednici nastavničkog veća.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.