Agencija za privatizaciju odlučila se za netipičan način izbora privatizacionog savetnika za Jat ervejz. Naime, tender neće biti objavljen u medijima već će na adrese 24 renomirane kompanije za pružanje konsultantskih usluga biti upućen poziv da učestvuju u postupku izbora, a sve prispele ponude biće bodovane po standardnoj tenderskoj proceduri.

Agencija za privatizaciju odlučila se za netipičan način izbora privatizacionog savetnika za Jat ervejz. Naime, tender neće biti objavljen u medijima već će na adrese 24 renomirane kompanije za pružanje konsultantskih usluga biti upućen poziv da učestvuju u postupku izbora, a sve prispele ponude biće bodovane po standardnoj tenderskoj proceduri. U Agenciji za privatizaciju kažu da će ponuđači sami odrediti cenu svojih usluga, a od njihove strategije zavisiće na koji će način i kada Jat ervejz biti privatizovan.

Spisak potencijalnih savetnika

Agencija za privatizaciju saopštila je juče da će poziv za učešće u postupku izbora savetnika biti upućen na adrese 24 međunarodne konsultantske kuće, koje imaju najveće iskustvo, najveći broj projekata i najbolje rezultate u oblasti konsaltinga u avio-saobraćaju i da će proces izbora biti javan. Na spisku potencijalnih privatizacionih savetnika našli su se: Rotšajld, UBS, Goldman Saks, BNP Pariba, HSBC banka, Morgan Stenli, Citigrup, Meril Linč, Lazard, ABN Amro, Dojče banka, Diloit, Lehman bradrs, Prajsvoterhaus Kupers, Ernst & Jang, SG, Dresdner Klinvort, Džej Pi Morgan, KPMG, Mekveri banka, M&A internešnel, ING, Kredi Svis i Kalion. I mada je okvirni rok za izbor privatizacionog savetnika 70 dana, u saopštenju se navodi da će procedura biti sprovedena u restriktivnom postupku i sa skraćenim rokovima jer je Vlada zaključila da je neophodno što pre izabrati savetnika i sprovesti privatizaciju. Ponuđači će biti pozvani da dostave tehničke i finansijske ponude u zapečaćenim kovertama, a one tehničke ponude koje budu ocenjene kao kvalifikovane odnosno koje budu prešle tehnički prag (koji će utvrditi Komisija za javnu nabavku pre podnošenja ponuda), ući će u postupak otvaranja i ocene finansijskih ponuda i finalni izbor za savetnika.

Direktor Uprave za javne nabavke Predrag Jovanović izjavio je za Danas da je to telo formalno dalo saglasnost za sprovođenje takvog postupka jer je procenjeno da uključivanje 24 kompanije, koje imaju iskustva u oblasti privatizacije, predstavlja veliku konkurenciju.
– Kod nas se na tendere javlja u proseku od pet do osam firmi, a u ovom slučaju će biti pozvan i tri puta veći broj. Verovatno neće svi podneti ponude, ali s obzirom na to što imaju iskustva u tom poslu očekujem da se javi većina – ocenjuje Jovanović i dodaje da će ponude biti bodovane prema precizno utvrđenim kriterijumima.
On se slaže da je reč o netipičnom postupku javne nabavke jer Agencija ne objavljuje tender već direktno poziva kompanije, ali podseća da ukoliko neko od ponuđača bude imao prigovor na bodovanje na raspolaganju ima iste mehanizme zaštite kao kod standardnog otvorenog ili restriktivnog postupka nabavke.
Ministar bez portfelja Dragan Đilas juče je, odgovarajući na pitanje medija da li je Vlada dva puta glasala i menjala odluku o izboru privatizacionog savetnika za Jat na njegov zahtev, izjavio da je odluka o tome kako da u što kraćem roku bude dobijen privatizacioni savetnik doneta jednoglasno.
– Jedine nesuglasice koje su postojale bile su u vezi sa tim kako da ovaj posao obavimo u skladu sa zakonom, a da cela procedura traje maksimalno 75 dana. Posle otvorenog iznošenja mišljenja došli smo do rešenja koje je premijer prihvatio i cela vlada je po ovom pitanju bila jednoglasna. Sledeće godine u Evropi počinje da važi pravilo slobodnog neba i zato je bitno da budućnost nacionalnog avio-prevoznika rešimo do tog vremena. Za savetnika će biti izabrana neka od uglednih svetskih kompanija koja se bavi ovim poslom i koja ima iskustva u privatizaciji avioprevoznika. Naravno, kriterijum će biti i cena njihovog rada. Verujem da ćemo naći način da Jat dobije ozbiljnog strateškog partnera, a da država zadrži i udeo u vlasništvu kompanije – navodi Đilas u pisanoj izjavi i dodaje da očekuje da Jat, kao Telekom Srbije, bude kompanija koja će omogućiti regionalno jačanje Srbije i da bi voleo da se pronađe ekonomska opravdanost i opet uspostavi direktna avio linija do Banjaluke kako bi i na taj način jačale veze Srbije i Republike Srpske.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari