Nakon dvadeset godina posrtanja u Zastavinoj Fabrici automobila ponovo je pokrenut investicioni zamajac. Reč je o osavremenjivanju proizvodnih pogona i opreme, s obzirom na to da je u Karoseriji Fabrike automobila počelo instaliranje prve (od ukupno šest) Fijatove automatske linije za proizvodnju školjki za domaći „punto“, odnosno model „zastava 10“.

Nakon dvadeset godina posrtanja u Zastavinoj Fabrici automobila ponovo je pokrenut investicioni zamajac. Reč je o osavremenjivanju proizvodnih pogona i opreme, s obzirom na to da je u Karoseriji Fabrike automobila počelo instaliranje prve (od ukupno šest) Fijatove automatske linije za proizvodnju školjki za domaći „punto“, odnosno model „zastava 10“.
Modernizacija proizvodnih pogona u Zastavi označila je početak oporavka kompletne domaće auto-industrije. U prilog tome je i izjava srpskog ministra privrede Predraga Bubala da će Zastava proizvodnjom „punta“ i drugih modela automobila najnovije generacije, što joj savremena oprema omogućava, uposliti i svoje kooperante i dobavljače, odnosno kompletnu srpsku domaću auto-industriju. U Zastavi se slažu sa tom procenom, ali planiraju da na proizvodnji „punta“, a kasnije još i nekih modela najnovije generacije automobila, okupe i kooperante i dobavljače iz bivših jugoslovenskih republika, pre svih iz Hrvatske i Bosne i Hercegovine. Ministar Bubalo je prilikom posete Zastavi takođe rekao da Zastava i domaća auto-industrija imaju veliku šansu na CEFTA tržištu. „Nakon ulaska Rumunije u Evropsku uniju, Srbija je praktično jedina zemlja na području CEFTA koja ima svoju auto-industriju. Prednost Zastave je i u tome što će u zemlje CEFTA područja automobile moći da izvozi bez carine“, ističe Bubalo.

Fleksibilna oprema

Stručnjaci koji su prisustvovali početku instaliranja prve automatizovane karoserijske linije u Fabrici automobila tvrde da će iz Italije, u naredna dva meseca, stići tzv. mehaničko-fleksibilna proizvodna oprema koja osim proizvodnje „punta“, omogućava i proizvodnju i drugih savremenih automobila više klase. To znači da bi u dogledno vreme mogla da otpočne i proizvodnja nekog od najnovijih Fijatovih modela.

Da je Zastava na pragu novog početka svedoče i tvrdnje čelnika te fabrike da se, kad je sklapanje „punta“ u pitanju, ne radi o tzv. šrafciger industriji, što će reći pukoj montaži gotovih Fijatovih delova i pozicija. Naprotiv, u pogonima Karoserija, Lakirnica i Montaža, ističu u Zastavi, biće organizovana proizvodnja „punta“, u koju će se vremenom uključivati sve veći broj kooperanata i dobavljača iz Srbije i okruženja. Posebno treba naglasiti da je Zastava novi investiciono-razvojni ciklus pokrenula sopstvenim sredstvima, to jest novcem dobijenim prodajom svojih preduzeća. Zastava je najpre novcem od privatizacije svojih firmi i objekata u Srbiji, Hrvatskoj i Makedoniji vratila dug Fijatu (oko 11,5 miliona evra), a zatim finansirala nabavku savremene proizvodne opreme iz Italije. U kupovinu te opreme Zastava je do sada uložila pet miliona evra, dok će ostatak od oko šest miliona evra, koliko je potrebno za dodatno opremanje pogona Karoserije, Lakirnice i Montaže biti obezbeđeno privatizacijom Zastavinih Specijalnih automobila iz Sombora i još nekih preduzeća. Deo tog novca biće investiran i u nabavku modernih kontrolnih i mernih uređaja i aparata za proveru kvaliteta proizvedenih delova, pozicija i gotovih automobila. Ti aparati i uređaji biće kupljeni u Belgiji i Nemačkoj.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari