Kompanije Du pont i Britiš petroleum objavile su prošle nedelje zajednički program razvoja goriva koje se zove biobutanol. To gorivo je efikasnije, sa većim energetskim sadržajem i lakše za transport od klasičnog etanola. Dva globalna giganta, jedan u oblasti poljoprivredne industrije, a drugi iz naftne industrije, objavili su početak rada na tom projektu i to je usledilo posle nekoliko uzbudljivih sedmica na globalnom tržištu nafte, kada je više puta probijena psihološka granica od 80 dolara po barelu, (novi rekord od 84,1 dolar po barelu).

Kompanije Du pont i Britiš petroleum objavile su prošle nedelje zajednički program razvoja goriva koje se zove biobutanol. To gorivo je efikasnije, sa većim energetskim sadržajem i lakše za transport od klasičnog etanola. Dva globalna giganta, jedan u oblasti poljoprivredne industrije, a drugi iz naftne industrije, objavili su početak rada na tom projektu i to je usledilo posle nekoliko uzbudljivih sedmica na globalnom tržištu nafte, kada je više puta probijena psihološka granica od 80 dolara po barelu, (novi rekord od 84,1 dolar po barelu). Otvaranje postrojenja DUPONT i BP, u kome bi proizvodnja biobutanola bila najpre probno usavršavana, a zatim bi prerasla u komercijalnu rafineriju sa godišnjom proizvodnjom od 407 miliona litara godišnje, deo je velikog prestrojavanja naftne industrije u svetu.
Nakon najava da su zalihe nafte dovoljne za narednih sto godina, usledio je gotovo paničan razvoj tehnologije korišćenja biogoriva, bilo da je u pitanju korišćenje kao aditiva ili, kao u ovom slučaju, tehnološkog razvoja potpuno novih goriva, kao što je biobutanol. Prednost biobutanola ogleda se u činjenici da se lakše transportuje, a za transport mogu da se koriste i postojeći naftovodi. Pored toga, biobutanol ima i veću energetsku vrednost, što omogućava i veći broj pređenih kilometara sa jednim litrom goriva, nego što je to slučaj sa etanolom.

Pilot postrojenja u Velikoj Britaniji

Britiš petroleum planira da koristi butanol da bi utvrdio kako najbolje da meša to gorivo sa benzinom, i da ga onda pusti na tržište. DUPONT radi sa Britiš petroleumom na razvoju mikroba, koji bi proizveli butanol iz žitarica, ali bez hemijskih nusproizvoda, poput acetona ili etanola, izjavio je potpredsednik DUPONTA, Džon Ranieri. Pilot postrojenje za razvoj ovog projekta biće izgrađeno u Velikoj Britaniji, i u početku bi trebalo da proizvede oko 5 000 galona ovog goriva godišnje, da bi nakon potpunog tehnološkog usavršavanja, na istoj lokaciji bilo izgrađeno potpuno novi pogoni koji bi omogućili komercijalnu godišnju proizvodnju od 110 miliona galona.

Osim aranžmana sa Britiš petroleumom, Du pont istražuje i tehnologiju masovne proizvodnje celuloznog etanola, i partner je korporacije Poet, koja za te potrebe, u američkom gradu Emetsburgu, gradi prvu komercijalnu rafineriju vrednu 200 miliona dolara.
S druge strane, Britiš petroleum, ozbiljno uzdrman serijom skandala u vezi sa naftovodom na Aljasci, zbog čega je snabdevanje tim energentom bilo značajno redukovano, primoran je da se ozbiljno posveti istraživanju alternativnih goriva. Nik Moen, menadžer za strategiju goriva BP u Australiji, zvanično je objavio da je na 100 pumpi u Australiji moguće kupiti benzin sa 10 odsto etanola, a da je u planu da taj broj poraste na najmanje 150 do početka sledeće godine. „Obezbeđivanje dodatnog snabdevanja etanolom bilo je kritični prvi korak u našem prelazu na biogoriva. Sada imamo ugovore koji nam dozvoljavaju ne samo da uvedemo etanolski blendiran benzin širom istočne obale Australije, već i da ovo biogorivo postane deo mejnstrima, deo regularne, normalne ponude naših pumpi.“ rekao je Moen.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari