Svi korisnici mobilnih telefona od danas imaju mogućnost da se, uz zadržavanje svog broja, prebace u bilo koju od postojećih mreža mobilne telefonije i to u kratkom vremenskom roku, gotovo besplatno. Odluku koju je Ratel nedavno doneo od jutros počinju da sprovode u delo i Telekom, i Telenor i Vip, a broj poziva korisnika poslednjih dana potvrđuje svim mobilnim operatorima da će interesovanje biti i te kako veliko.
U Ratelu za Danas kažu da je nezahvalno bilo šta prognozirati već na samom početku, ali da „telefoni zvone“ i da se ljudi u velikoj meri interesuju za prenos broja. Prema propisima Ratela, usluga prenosa ne sme da košta više od 200 dinara, a cela procedura ne sme da traje duže od četiri radna dana.
– Oni koji imaju ugovornu obavezu moraće da je ispoštuju, kazne za operatore nismo predvideli jer mislimo da nema potrebe za tim jer će, verujem, u ovome svi da se ponašaju korektno i konkurentno – kaže Aleksandra Stefanović iz Ratela.
Zainteresovani za prelazak u mrežu Telekoma Srbija će zahtev moći da podnesu u nekoj od poslovnica te kompanije, ali i putem njenog internet portala, najavio je direktor Telekoma Srbije za komercijalne poslove Vladimir Lučić. On naglašava da će tu uslugu Telekom naplaćivati jedan dinar sa PDV-om.
– Da bi mogao da promeni operatora, korisnik mora najmanje tri meseca da bude u jednoj mreži i da izmiri sve obaveze, jer će, ako se utvrdi da to nije učinio, novi operator biti dužan da isključi broj korisniku, dok ovaj ne plati sva dugovanja – rekao je Lučić, istakavši da saglasnost neće dobiti ni oni za koje se utvrdi da su podneli lažnu prijavu, odnosno da su se služili lažnim dokumentima. Aktivacija će, kako ističe Lučić, biti izvršena u roku od 48 sati i to u periodu od dva do šest sati ujutru.
Za razliku od Telekoma, VIP neće naplaćivati uslugu prenosa broja, ali zasad neće imati ni opciju da se to učini putem Interneta. Ono što je isto za sve operatore je da će svi zahtevi koji budu predati do 14 časova početi da se obrađuju istog dana, dok će oni predati posle 14 časova u proceduru ući tek sutradan. Prema rečima Dragane Roter iz Vip mobajla, ono što je vrlo bitno korisnicima je da telefon prilikom prenosa broja neće biti isključen.
– Proces će trajati dva dana, umesto četiri koliko je maksimalno dopušteno propisima, a prenos će se raditi tokom večernjih sati kada je saobraćaj slabiji, ali će korisnici normalno moći da koriste svoj telefon – ističe Roter.
Ona kaže da ljudi zovu i interesuju se za sve u vezi sa ovim, ali da je nemoguće predvideti koliko će se njih odlučiti na prenos broja. Neka istraživanja pokazuju, napominje Roter, da je prosek u Evropi oko 10 odsto, odnosno da je oko 60 miliona korisnika u Evropi promenilo operatora.
Usluga prenosa broja besplatna je i u Telenoru, a Ana Davičo iz ove kompanije kaže za Danas da će oni poštovati odluku Ratela da se proces prenosa završi u roku od četiri dana. U Telenoru zasad nemaju nagoveštaja koliko će novih korisnika imati, ali, napominje Davičo, već godinu dana ljudi zovu da pitaju kada će početi tako da to „verovatno znači da su zainteresovani za prelazak“.
Pre nego što se upuste u avanturu prenošenja broja korisnici bi trebalo da znaju i da sva dugovanja koja imaju prema operatoru od koga žele da odu moraju da izmire do poslednjeg dinara. Oni koji su pod ugovornom obavezom, jer su na primer, kupili su telefon na godinu ili dve, moraće da sačekaju da ugovor istekne ili da unapred plate preostala dugovanja i tek onda pređu kod drugog. Osim toga oni koji nemaju takvu vrstu obaveze dužni su da izmire samo račun za poslednji mesec. Mogućnost prelaska nudi se i pripejd korisnicima, ali oni moraju da budu registrovani. U Vipu napominju da zahtev za prenos broja automatski predstavlja i zahtev za raskid ugovora sa prethodnim operatorom, ali i da stari telefon ukoliko je zaključan u mreži u kojoj je korisnik prethodno bio, neće moći da se koristi.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.


