YUTA demantuje, Air Serbia ćuti 1

– Povodom teksta „Agencije otkazuju letove, Air Serbia naplaćuje penale“, koji smo juče objavili, a u kom javnost obaveštavamo o tome da prodaja aranžmana za Tursku ide slabo, te da će zbog toga mnoge turističke agencije morati da otkažu zakazane čarter letove, ali i da to ne sprečava avio kompaniju Air Serbia da od njih naplati 25 odsto cene od svakog povratnog leta, stigao je demanti Nacionalne asocijacije turističkih agencija Srbije. Iako ona nijednom nije pomenuta u tekstu konkretno. Reagovao je i Argus, iako ni on nije pomenut.

Jedina koja je konkretno pomenuta je Air Serbia, ali ona ništa nije demantovala, kao što ni nakon tri dana nije odgovorila na pitanja Danasa. A pitali smo da li će agencijama naplatiti 25 odsto od cene, uprkos tome što su zbog terorističkih napada u Turskoj uslovi znatno promenjeni u odnosu na period kada su ugovori između nacionalne avio kompanije i turističkih agencija potpisani.

– YUTA želi da se ogradi od stava koji je iznet u ovom tekstu, a u ime, kako se navodi, nekoliko turističkih agencija-ugovarača čarter letova. Naime na turističkom tržištu u Srbiji posluje nešto više od 10 turističkih agencija – organizatora putovanja koje su zakupci čarter letova preko domaće kompanije. Sve turističke agencije, osim jedne su i članice YUTA. U razgovoru sa svojim članicama dobili smo uveravanje da ni jedna od naših članica nije davala nikakve izjave po pitanju saradnje sa Air Serbiom – piše u saopštenju YUTA.

Boldovano i podvučeno crnim u demantiju YUTA piše i da se oni u potpunosti ograđuju od „netačnih i tendencioznih tvrdnji“ u tekstu. Međutim, nijednom rečju ne ukazuju šta je to konkretno netačno i tendenciozno napisano.

Da li to da Air Serbia naplaćuje „penale“ od 25 odsto cene povratnog leta, ili to da su oni jedina kompanija sa kojom su domaće agencije mogle da potpišu ugovore, ili to da je rok za naplatu tih penala pomeren sa 1. marta na 15. april?

YUTA dalje u tekstu ističe „izuzetne partnerske i profesionalne odnose sa Air Serbiom“.

– Sve eventualne prepreke i probleme smo rešavali u duhu partnerskih i poslovnih odnosa sa rukovodstvom Air Serbia, koje je pokazivalo izuzetan profesionalan pristup i razumevanje za naše potrebe, a u cilju zaštite rada turističkih agencija i u cilju zaštite putnika – navode u Asocijaciji. Ta komunikacija je, kako tvrde u YUTA, izuzetna i u pripremi nastupajuće turističke sezone, koja jeste po mnogo čemu specifična i rizična.

U Asocijaciji kažu kako će i ubuduće na profesionalan način i u direktnom kontaktu sa Air Serbia rešavati eventualne nesporazume svojih članica, a sve u duhu „profesionalnih i partnerskih odnosa koji su u proteklim godinama doneli bolji kvalitet i veću sigurnost putnika“.

Poslovni odnosi postoje, ali koliko su profesionalni možemo samo da se nagađamo. Vrlo je indikativno da su na tekst Danasa reagovali oni koji imenom nisu pomenuti, a pri tom su i priznali da su među članicama vršili „istragu“ o tome ko je novinarima dao ovu priču. Jedina prozvana, Air Serbia, rešila je da ćuti. Bar za javnost.

Rešenje naredne nedelje

U reakciji Argusa na tekst stoji, između ostalog, da su oni upravo juče u 12 časova imali još jedan sastanak sa predstavnicima Air Serbia, na kom se razgovaralo o prevazilaženju problema u vezi sa ugovorenim čarter letovima za destinacije u Turskoj. „Jednočasovni sastanak je protekao uz obostrano sagledavanje i razumevanje veoma složene situacije u vezi sa realizacijom čarter letova prema Turskoj, a od predstavnika Air Serbia smo dobili uveravanja da bi se rešenje problema moglo očekivati u toku naredne nedelje“, kaže se u saopštenju Argus tursa.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.