Nastavak sa 1. strane
Uoči izbora Republička izborna komisija je donela odluku da predsednici opština i gradonačelnici ne predstavljaju funkcionere (lokalne) izvršne vlasti i da mogu da budu i narodni poslanici. Međutim, pre nekoliko dana republički Odbor za sukob interesa dostavio je Skupštini i RIK pravni stav prema kojem narodni poslanik ne može istovremeno da bude i funkcioner republičke, pokrajinske, ili lokalne izvršne vlasti.

Nastavak sa 1. strane
Uoči izbora Republička izborna komisija je donela odluku da predsednici opština i gradonačelnici ne predstavljaju funkcionere (lokalne) izvršne vlasti i da mogu da budu i narodni poslanici. Međutim, pre nekoliko dana republički Odbor za sukob interesa dostavio je Skupštini i RIK pravni stav prema kojem narodni poslanik ne može istovremeno da bude i funkcioner republičke, pokrajinske, ili lokalne izvršne vlasti. Republički odbor naveo je da Ustavom i zakonom nije isključena mogućnost da narodni poslanik bude i odbornik u skupštini opštine ili grada.

Dozvoljeno jedno mesto u UO

U članu 10 Zakona o sukobu interesa navodi se da narodni poslanik može biti direktor, ili zamenik, ili pomoćnik direktora, ili član UO, ili Nadzornog odbora najviše jednog javnog preduzeća“. U ostalim privrednim subjektima narodni poslanik, poslanik i odbornik može nastaviti da vrši svoja upravljačka prava, ili biti član upravnog ili nadzornog odbora, direktor, zamenik i pomoćnik direktora, ako to ne ometa vršenje njegove javne funkcije i priroda delatnosti privrednog subjekta ne utiče na nepristrasno i nezavisno vršenje javne funkcije“, navodi se u Zakonu o sukobu interesa.

Nemanja Nenadić iz Transparentnosti Srbija smatra da nijedna odluka nije obavezujuća, kao i da RIK i Odbor za sprečavanje sukoba interesa nisu nadležni da tumače ovaj problem, već da je to isključivo nadležan USS. Nenadić smatra da se obe odluke pravno mogu braniti, kao i da je on bliži preporuci Odbora.
– Čak i da nema ustavne zabrane vršenja ove dve funkcije mislim da nije celishodno obavljati i funkciju na lokalu, koja nosi odgovornost i obaveze, i da budeš narodni poslanik. Ne mislim da u ovom slučaju može doći do neke zloupotrebe položaja, već do neefikasnosti vršenja funkcije – navodi Nenadić za Danas.
On smatra da je da bi se izbegao ovaj nesporazum najbolje da poslanici podnesu ostavke.
Prema oceni Republičkog odbora za rešavanje sukoba interesa predsednici opština i gradonačelnici predstavljaju funkcionere izvršne vlasti i ne bi mogli da budu i narodni poslanici. Međutim, uoči izbora RIK je doneo suprotnu ulogu. Upravo zbog ovoga SRS je zatražila ocenu ustavnosti od Ustavnog suda. Pošto je Ustavni sud još u blokadi, ovi poslanici će obavljati poslove na obe funkcije.
Za sada se pet poslanika nalazi u sukobu interesa jer obavljaju funkcije na lokalnom nivou. Stranke za sada nemaju nameru da ih s tih funkcija povuku jer čekaju da o sporu presudi Ustavni sud Srbije, ali i unutarstranačke odluke da ih zadrže na tim pozicijama, nezavisno od odluke USS.
Među spornim poslanicima našli su se Nenad Bogdanović, gradonačelnik Beograda (DS), Vidoje Petrović, predsednik opštine Loznica (G17 Plus), Dragi Damjanović, predsednik opštine Žagubica (G17 Plus), kao i dvojica poslanika socijalista Bojan Milovanović, predsednik opštine Raška, i Vidoje Jovanović, predsednik opštine Ljubovija.
Zamenik gradonačelnika Kragujevca demantovao je da se gradonačelnik Veroljub Stevanović nije našao na listi DSS – NS zbog sukoba s ministrom Velimirom Ilićem. Saša Milenić je izjavio da Stevanović nije u parlamentu zbog nespojivosti funkcija i da je tumačenje o sukobu interesa i nespojivosti izvršne vlasti s funkcijom narodnog poslanika „neprecizno“ i da nije dovoljno zasnovano na zakonu. Prema njegovim rečima ako se USS bude pozitivno ocenio onda će Stevanović u Skupštini zameniti stranačkog kolegu Radeta Jovića.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari