BIRODI: Aleksandar Vučić bio dominantno zastupljen u medijima tokom poslednjih 10 dana kampanje 1Vučić u Nišu Foto: FoNet/Kostadin Kamenov

Tokom poslednjih deset dana izborne kampanje u centralnim dnevnicima na televizijama sa nacionalnom pokrivenošću i kablovskom kanalu N1, Aleksandar Vučić dominantno je bio zastupljen kao predsednik Republike, a stranke bojkota cenzurasane su i negativno predstavljene na nacionalnim TV.

To je jedan od zaključaka media monitoring tima Biroa za društvena istraživanja (BIRODI) koji je poslednjih deset dana predizborne kampanje analizirao izveštavanje centralnih dnevnika na televizijama sa nacionalnom pokrivenošću i kabloskom kanal N1.

BIRODI konstatuje da je dnevnik ogledalo uređivačke politike jedne televizije i izvor informisanja preko 60 odsto građana Srbije, a taj procenat raste i preko 80 odsto kod onih građana koji izlaze na izbore.

Monitoring je, kako je navedeno, sproveden u skadu sa ODIHR metodologijom.

Zaključeno je da je Aleksandar Vučić kao predsednik Republike bio ubedljivo zastupljen akter, ali sa umanjenim stepenom pozitivnog izveštavanja u odnosu na period 31.1.2020. godine, dok je Srpska napredna stranka bila zastupljena relativno malo i izraziti pozitivno.

Stranke opozicije koje učestvuju na izborima su, kako se navodi, bile relativno malo i (izuzetno) pozitivno predstavljene pre svega zahvaljujući fenomenu “partijskih kamera”, a “Pokret slobodnih građana” na u dnevniku TV B92 tokom posmatranog vremena nije bio zastupljen.

Stranke opozicije koje su zagovarale bojkot tokom posmatranog vremena su bile najnegativnije predstavljen posmatranih stranaka i pokreta, navodi se u analizi.

Ove stranke nisu bile zastupljene u “Dnevniku 2” RTS, dok su u dnevnicima na TV Pink i TV Prva bili izrazito negativno predstavljene sa 81 odsto, odnosno 100 odsto.

U Dnevniku N1 predstavnici stranka koje su bojkotovale izbore bile su veoma pozitivno predstvaljene, bez negativnog vremena, zaključio je Media tim BIRODI.

Regulatorna agencija za elektronske medije (REM) kao vrhovna medijska vlast u oblasti elektronskih medija je bila malo i negativno predstavljena.

Biro za društvena istraživanja je svoje nalaze za period 08-18.06.dostavio Posmatračkoj misiji ODIHR. Takođe, BIRODI će u narednom periodu insistirati na stvaranju međumedijskog dijaloga o izbornom izveštavanju.

Aktuelno izveštavanje je daleko ispod standarda koje zahteva ODIHR i potrebe demokratskog društva koje stremi članstvu u EU do 2025, navodi se u saopštenju.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari