SNS na prvom mestu po broju oglasa na Fejsbuku, portal Danas po broju vesti o izborima 1Foto: Beta/Saša Đorđević

Političke stranke u Srbiji pojačale su promociju na Fejsbuku u poslednjoj nedelji prikupljanja potpisa, pokazuju nalazi monitoringa onlajn kampanje koji sprovode SHARE Fondacija i Fondacija Hajnrih Bel – predstavništvo Beograd.

Od 3. do 10. juna pokrenuto je ukupno 267 plaćenih oglasa, na Tviteru se povećao broj objava na temu #izbori2020 i #bojkot2020, ukupno 4.720, dok su nacionalni onlajn mediji napisali do sada najveći broj tekstova posvećen izborima – ukupno 866.

„U petoj nedelji kampanje za redovne parlamentarne izbore vladajuća Srpska napredna stranka (SNS) po prvi put je došla na prvo mesto po broju političkih oglasa na Fejsbuku. SNS je u prethodnih sedam dana imala ukupno 17 oglasa preko zvaničnih kanala: 11 preko stranice stranke i šest putem stranice koja nosi ime njenog lidera Aleksandra Vučića. Međutim, vladajuća stranka je nastavila promociju i putem alternativne stranice „150+ Borba za bolji zivot u Srbiji“ na kojoj je bilo aktivno 77 oglasa, čime je SNS prvi put od početka predizbornih aktivnosti došla na prvo mesti po broju političkih oglasa na Fejsbuku – ukupno 94″, navode na sajtu SHARE Fondacije.

Takođe napominju da je u okviru monitoringa primećeno još ovakvih Fejsbuk stranica.

Pored SNS, ponovo je značajan broj oglasa imala opoziciona koalicija Ujedinjena demokratska Srbija (UDS) – ukupno 83 oglasa, s tim što je članice ove koalicije, Stranka moderne Srbije (SMS), iznela najveći deo kampanje sa 60 oglasa. Ova koalicija je i dalje na prvom mestu među opozicionim strankama koje su odlučile da ipak učestvuju na izborima po broju oglasa u kojima je predstavljala svoje kandidate za narodne poslanike, promovisala posete raznim mestima u Srbiji u cilju kampanje i pozivala građane da budu njihovi kontrolori na predstojećim izborima.

Kao i ranijih nedelja, na trećem i četvrtom mestu našli su se Nebojša Zelenović, gradonačelnik Šapca i Aleksandar Šapić, predsednik opštine Novi Beograd. Zelenović je u prethodnih sedam dana imao 40 aktivnih oglasa dok je Šapić imao 33. Pored ovih lokalnih lidera koji su imali kontinuirano aktivnu kampanju, na petom mesto po broju oglasa popeo se pokret Srpska desnica i njihov lider Miša Vacić, koji su imali ukupno 30 oglasa na Fejsbuku.

Ovaj pokret je promovisao svoje aktivnosti u nekoliko beogradskih opština, a među porukama koje su najviše promovisane je slika vojnika u uniformi uz tekst: „Srpska Desnica je mesto sabiranja svih rodoljuba! Zato si nam potreban TI koji ćeš biti posvećen! Koji ne sediš skrštenih ruku! Koji voliš Srbiju!“

„Što se tiče stranaka koje bojkotuju predstojeće izbore, Stranka slobode i pravde i njen lider Dragan Đilas imali su devet oglasa, Demokratska stranka i njen predsednik Zoran Lutovac osam oglasa, Narodna stranka i pokret Dveri po jedan oglas, kao i Socijaldemokratska stranka Borisa Tadića (dva oglasa) koja bojkotuje parlamentarne izbore ali će učestovati na izborima na Vračaru“, navode iz SHARE Fondacije.

Tviter zajednica sve aktivnija

Kako navode, Tviter zajednica u regionu bila je aktivnija u proteklih sedam dana u komentarisanju predizborne kampanje pa je uz haštagove #izbori2020 i #bojkot2020 napisano 4.720 tvitova, što je značajan skok u odnosu na prethodnu nedelju kada je taj broj iznosio 3.117.

Najpopularniji tvit na temu bojkota u poslednjih sedam dana bio je tvit pevača Vlada Georgieva – 1.429 lajkova i 127 retvitova dobio je popularni pevač na objavu „Čega se pametan stidi budala zaokruži“ u kojoj poziva građane na bojkot.

Objava nekadašnjeg člana pokreta Dosta je bilo, Dragana Stamenkovića u kome kaže da napušta ovaj pokret jer ne želi da učestvuje u „izdaji Kosova i Metohije kao i u davanju legitimiteta @avucic na izborima za takvu odluku“ dobila je 1.116 lajkova i nalazi se na drugom mestu.

Na trećem mestu po popularnosti na temu #bojkot2020 nalazi se tvit Tanje Manojlović, koja je pozvala na bojkot kritikujući odluku da se ukine zabrana okupljanja na otvorenom (1.108 lajkova).

Pokret Ne davimo Beograd dobio je 78 retvitova za objavu u kojoj poziva građane da bojkotuju predstojeće izbore, dok je sličnu poruku imao i novinar Slaviša Lekić koji je objavio „Za koga god da glasate 21.06. glasaćete za ono što i zaslužujete: Vučić i SNS!“ i dobio 87 retvitova.

Na temu #izbori2020 najveći broj lajkova i retvitova dobila je objava političkog analitičara Bobana Stojanovića (@Radoholicar), koji je objavio da je poslao zahtev za pristup informacijama od javnog značaja Republičkoj izbornoj komisiji (RIK) tražeći podatke o elektronskim potpisima svih stranaka koje su predale svoje liste. Za ovu objavu Stojanović je dobio 654 lajka i 127 retvitova.

Sledi objava stip crtača Milan Dog (@lekoviti) koji je uz haštag #izbori2020 objavio crtež Sergeja Trifunovića, lidera Pokreta slobodnih građana (PGS) i za njega dobio 329 lajkova uz 42 retvita. Na trećem mestu je tvit iz susedne Hrvatske – pokret Možemo! i objava je da je frontmen benda Hladno pivo, Milan Kekin, odlučio da se priključi njihovoj izbornoj listi (315 lajkova i 20 retvitova).

Tu je i tvit zvaničnog tviter naloga SNS Užice koji je promovisao rad stranke u ovom gradu i dobio 78 retvitova uz haštag #izbori2020. Na trećem mestu je objave portala Centra za istraživačko novinarstvo Srbije (CINS) koji je izveštavao o tome koliko novca stranke u Srbiji dobijaju putem donacija simpatizera, ukupno 49 retvitova.

U proteklih sedam dana haštag #izbori2020 najčešće su koristili nalozi tri medija: pančevački portal K013 sa osam tvitova, dnevne novine Danas koje su napisele sedam tvitova i TV N1 koja je objavila 6 tvitova koristeći ovaj haštag.

Na temu haštag #bojkota2020 najviše su pisali sledeći nalozi: @bojkot2020 (28), nalog @sjebanaEstetika (22) i nalog @bajkazalakunoc (14).

Portal Danas napisao najviše vesti o izborima

Prema monitoringu SHARE Fondacije, onlajn mediji sa nacionalnom pokrivenošću napisali su ukupno 866 vesti o predstojećim parlamentarnim i lokalnim izborima i time nastavili trend povećanog izveštavanja iz prethodne nedelje.

Ovo je nedelja sa najvećim brojem napisanih vesti na domaćim portalima od početka predizborne kampanje nakon ukidanja vanrednog stanja.

„Za prethodnih sedam dana portal Danas napisao je najviše vesti o izborima, ukupno 215. Sledi sajt Blica na kome je objavljeno 180 vesti na ovu temu i portal Nova S sa 173 vesti. Od devet nacionalnih medija koji su deo analize, kod svih je primetan povećani broj vesti osim kod portala Blic i Mondo koji su prošle nedelje imali već broj vesti o ovoj temi“, ističu u saopštenju.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari