Prvi izveštaj REM-a o nadzoru medija tokom izborne kampanje - mali uzorak za zaključke 1foto (BETAPHOTO/DRAGAN GOJIĆ/DS)

Regulatorno telo za elektronske medije objavilo je Izveštaj o nadzoru pružalaca medijskih usluga tokom izborne kampanje za republičke i lokalne izbore od 15. do 20. februara, kojim su obuhvaćeni javni servisi, emiteri sa nacionalnim pokrivanjem, kao i kablovski emiteri N1, Nova S, Al Džazira i Insajder.

Nadzor obuhvata 24 sata programa predmetnih PMU tokom svakog dana trajanja izborne kampanje i obuhvata sve objavljene programske sadržaje. Dakle, radi se o tzv. potpunom ili celovitom nadzoru, javlja Radio-televizija Srbije u prilogu prvi izvestaj rema o nadzoru pruzalaca medijskih usluga tokom izborne kampanje.

Ističu da prvi presek obuhvata vremenski interval od prvih šest dana izborne kampanje, te svako pojavljivanje učesnika izborne kampanje ili funkcionera na programu predmetnog PMU može na značajan način da utiče na uvećanje iskazanih procenata.

Prvi izveštaj REM-a o nadzoru medija tokom izborne kampanje - mali uzorak za zaključke 2

„Stoga skrećemo pažnju stručnoj i najširoj javnosti, te političkim akterima, da ne izvode eksplicitne zaključke na osnovu malog uzorka koji se odnosi na sam početak izborne kampanje. Preciznija slika toka izborne kampanje može se očekivati tek obuhvatanjem više dana nadzora programa“, navodi se u saopštenju REM-a.

Javni servisi (RTS 1, RTS 2, RTV 1 i RTV 2)

Na RTS 1 zabeleženo je pojavljivanje četiri stranke čije liste nisu proglašene do 20. februara i devet proglašenih izbornih lista. I jednima i drugima ukupno RTS 1 posvetio je približno sat i deset minuta svog programa, a isto toliko vremena posvetio je i aktivnostima državnih funkcionera. Tema najvećeg broja priloga odnosila se uopšte na izbore. Najveći broj priloga na RTS 1 zabeležen je u neutralnom tonalitetu.

Na programu RTS 2 nije zabeležen nijedan izborni sadržaj. Evidentirano je minut i 35 sekundi vremena posvećenog vladinim funkcionerima i taj uzorak u ovom trenutku nije relevantan za analizu.

Na programu RTV 1 zabeleženo je pojavljivanje 11 stranaka kojima do 20. februara nisu proglašene liste i osam izbornih lista. I jednima i drugima RTV 1 posvetio je sat i 28 minuta. U isto vreme funkcionerima ovaj PMU posvetio je sat i 24 minuta. Najzastupljenija tema bila je „izbori uopšte, kampanja, procedura“. Najveći broj zabeleženih priloga, blizu dve trećine, bio je neutralnog tonaliteta.

Na RTV 2 zabeleženo je pojavljivanje pet stranaka i političkih pokreta čije liste nisu proglašene do 20. februara i osam proglašenih izbornih lista. Strankama i listama ovaj PMU posvetio je ukupno jedan sat i 32 minuta, a nešto više, sat i 46 minuta aktivnostima državnih funkcionera. Važno je napomenuti da RTV 2 po pravilu objavljuje izborne sadržaje u centralnim informativnim emisijama na jezicima manjinskih nacionalnih zajednica i u jednoj nedeljnoj informativnoj emisiji na mađarskom jeziku. Gotovo dve trećine objavljenih priloga su neutralnog tonaliteta.

Komercijalni PMU

RTV Pink je izbornoj kampanji posvetio sedam sati i 9 minuta programa. Na RTV Pink evidentirano je pojavljivanje sedam stranaka i političkih pokreta čije liste nisu proglašene do 20. februara i osam proglašenih izbornih lista kojima je PMU posvetio ukupno dva sata i 6 minuta svog programa, a minut više aktivnostima državnih funkcionera. Distribucija tonaliteta objavljenih priloga ujednačena je sa 32 odsto neutralnog i negativnog i nešto manje od 36 odsto pozitivnog tonaliteta.

Na Hepi TV zabeleženo je pojavljivanje četiri stranke i devet izbornih lista. Ukupno trajanje svih priloga posvećenih izbornoj kampanji iznosi devet sati. Strankama i proglašenim listama posvećeno je tri sata i 31 minut vremena. Vreme koje je ovaj PMU posvetio aktivnostima državnih funkcionera iznosi jedan sat i 11 minuta. Polovina svih priloga je negativnog tonaliteta, pozitivnih i neutralnih je približno isto – oko 25 odsto.

TV B92 izbornoj kampanji posvetio je devet sati i 31 minut. Zabeleženo je pojavljivanje tri stranke i osam proglašenih izbornih lista. Vreme zastupljenosti stranaka i proglašenih lista je četiri sata i 55 minuta. Aktivnostima državnih funkcionera posvećeno je dva sata i 57 minuta. Zabeležen je izbalansiran, odnosno približno isti broj priloga u svim tonalitetima: 35,45 odsto negativnog, 34,23 odsto pozitivnog i 30,32 odsto neutralnog.

TV Prva izbornoj kampanji posvetila je dva sata i 22 minuta. Evidentirano je prisustvo pet stranaka i osam izbornih lista kojima je posvećeno ukupno sat i 49 minuta. Državnim funkcionerima ovaj PMU u posmatranom periodu posvetio je 54 minuta svog programa. Više od polovine objavljenih priloga posvećenih izbornoj kampanji je neutralnog tonaliteta, odnosno 52,63 odsto, pozitivan tonalitet zabeležen je kod 33,53 odsto, a negativan kod 13,85 odsto priloga.

Kablovski PMU

TV N1 izbornoj kampanji posvetila je dvadeset sati i 31 minut. Četrnaest stranaka i političkih pokreta, kojima nisu proglašene izborne liste do 20. februara, zastupljeno je sa četiri sata i 23 minuta, što je gotovo identično vreme koje je posvećeno proglašenim izbornim listama kojih ima 9. Približno 60 odsto ukupnog posmatranog programskog vremena ovog PMU pripada analitičarima i ostalim učesnicima. Aktivnostima državnih funkcionera ovaj PMU posvetio je 45 minuta svog programa. U 61,95 odsto priloga dominira negativan tonalitet koji u najvećoj meri pripada temama „negativno o Aleksandru Vučiću“ i kritici vlasti.

TV Nova S izbornoj kampanji posvetila je skoro četrnaest sati. Zabeleženo je prisustvo 13 stranaka i političkih pokreta i devet izbornih lista proglašenih do 20. februara. Više od polovine analiziranog programskog vremena, odnosno sedam sati i 15 minuta, posvećeno je analitičarima i drugim učesnicima izborne kampanje, a proglašenim listama četiri sata i 52 minuta. Najzastupljenija tema je „kritika vlasti“, a u 55,96 odsto priloga dominira negativan tonalitet. Izveštavanju o aktivnostima državnih funkcionera posvećeno je 26 minuta.

Al Jazeera posvetila je izbornoj kampanji nešto više od dva sata svog programa. Od tog vremena, sat i četrdeset sedam minuta posvećeno je analitičarima i drugim učesnicima izborne kampanje. Zabeležno je prisustvo četiri stranke i politička pokreta, kojima je posvećeno osam minuta i šest sekundi, i tri proglašene izborne liste kojima je posvećeno šest minuta i 25 sekundi. Približno dve trećine priloga je negativnog tonaliteta, a najzastupljenija tema je „ekologija“. Aktivnostima državnih funkcionera ovaj PMU posvetio je oko dva i po sata svog programa.

Insajder TV je izbornoj kampanji posvetila pet sati i 36 minuta. Nije zabeleženo prisustvo stranaka i političkih pokreta, a zabeleženo je učešće jedne proglašene izborne liste kojoj je posvećeno tri minuta i 54 sekunde. Više od polovine zabeleženih priloga je neutralnog tonaliteta (54,03 odsto), negativnog 45,04 odsto i 0,94 odsto priloga pozitivnog tonaliteta. Aktivnostima državnih funkcionera posvećeno je sat i 24 minuta.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari