Građani Srbije mogu da budu spokojni jer nijednom našem mostu ne može da se dogodi da se uruši, jer su kvalitetno i odgovorno građeni. To isto važi i za sve mostove za koje je najavljeno da će biti rekonstruisani, kao što su Pančevački most i most Gazela u Beogradu. Bezbednost saobraćaja je potpuno zagarantovana i ne postoji bilo kakva opasnost za putnike.

Građani Srbije mogu da budu spokojni jer nijednom našem mostu ne može da se dogodi da se uruši, jer su kvalitetno i odgovorno građeni. To isto važi i za sve mostove za koje je najavljeno da će biti rekonstruisani, kao što su Pančevački most i most Gazela u Beogradu. Bezbednost saobraćaja je potpuno zagarantovana i ne postoji bilo kakva opasnost za putnike. Oba mosta su solidno sagrađena, a na Pančevačkom mostu se veoma uspešno odvija i železnički saobraćaj. Naravno, sanacija mostova u Srbiji je potrebna, jer su mnogi od njih prilično stari i treba pristupiti njihovoj sveobuhvatnoj obnovi, što je proces koji će veoma brzo početi, kako bi i dalje ostali bezbedni za saobraćaj – kaže za Danas Nikola Hajdin, predsednik Srpske akademije nauka i umetnosti.

Tragedija u Mineapolisu

Mineapolis – Najmanje sedam osoba je poginulo, a desetine je povređeno kada se u sredu uveče u vreme najveće saobraćajne gužve srušio most preko Misisipija, u Mineapolisu. Tone betona mosta urušile su se na pedesetak automobila i u reku u blizini gradskog univerziteta. Ministarstvo za unutrašnju bezbednost u Vašingtonu saopštilo je da nema indicija da je rušenje mosta starog četrdeset godina teroristički akt. Most od čelika i betona sa osam traka bio je u opravkama i urušio se i pao u reku oko 18.00 sati po lokalnom vremenu. Gradski zvaničnici tvrde da je više od 60 ljudi hospitalizovano. Jedan školski autobus za dlaku je izbegao pad mosta, ali je voz koji je bio na šinama ispod mosta prepolovljen. Beta-Rojters

Hajdin je građevinski stručnjak priznat u svetskim razmerama, koji je, između ostalog, projektovao i most Slobode u Novom Sadu, u to doba međunarodni rekord za mostove s kosim zategama u srednjoj ravni.

Brankov most bez upotrebne dozvole

Mostovi u Beogradu su u izuzetno dobrom stanju, što posebno važi za Brankov most, na kojem će se do kraja godine potpuno završiti svi planirani radovi – tvrdi direktor Direkcije za puteve Beograda Aleksandar Radojičić.

On je najavio da će u septembru početi rekonstrukcija Starog savskog mosta koji je, po njegovim rečima, i sada potpuno bezbedan za prolaz tramvaja.

Zanimljivo je da Brankov most nema upotrebnu dozvolu. Upućeni tu činjenica pravdaju time da „je to u Srbiji uobičajeno zbog veoma visokih kriterijuma eminentnih stručnjaka u nadležnim komisijama, koji veoma često ne mogu da se dogovore šta su to traženi standardi za dobijanje dozvole“.

To mišljenje dele i u Saobraćajnom institutu CIP.
– Mostovi u Srbiji su dobri i stabilni. Oni su svojevremeno izgrađeni veoma profesionalno i na tim projektima su radili školovani i stručni ljudi. Stoga tvrdim da bezbednost putnika koji prelaze te mostove nije ugrožena. Nama u Srbiji nedostaje domaćinska politika po pitanju održavanja mostova jer se proteklih decenija veoma malo radilo na tom planu. Primera radi, u sanaciju Pančevačkog mosta nije se ulagalo poslednjih 45 godina i ako bi dozvolili da se još 40 godina služimo tim mostom bez neophodnih popravki, sigurno bi došlo do ozbiljnih problema jer most više ne bi bio bezbedan za saobraćaj – izjavio je za Danas Milutin Ignjatović, direktor Saobraćajnog instituta CIP.
On ističe da je CIP uradio projekat sanacije Pančevačkog mosta koji je, prema njegovom mišljenju, kvalitetno izgrađen i da preko njega i danas pređe deset puta više vozila i šlepera, od kapaciteta za koji je projektovan. Inače, sanacija Pančevačkog mosta je planirana za mart sledeće godine do kada Železnica Srbije, pod čijom ingerencijom se nalazi, treba da nađe potrebna materijalna sredstva za finansiranje tog projekta.
– Odgovorno tvrdim da se s rekonstrukcijom Pančevačkog mosta mora početi odmah i da se ne sme čekati sledeća godina. Ukoliko grad Beograd i država ove godine ne počnu sa sanacijom urađeni projekat CIP može da se baci u Dunav, ali posle toga mi u Institutu nećemo snositi odgovornost za dešavanja na tom mostu. Problema s rušenjem mostova neće biti ako se nadležni na vreme uključe u njihovu ozbiljnu sanaciju. Za tu svrhu Srbiji je potrebna posebna Direkcija za sanaciju mostova. Takođe, treba voditi računa o tome kojim se firmama daje da obavljaju rekonstrukciju, jer nažalost, naročito na nivou grada Beograda, te radove obavljaju uglavnom preduzeća koja su za to potpuno nestručna – poručuje Ignjatović.
Prema rečima Branka Jocića, generalnog direktora Javnog preduzeća Putevi Srbije, rekonstrukcija beogradskog mosta Gazela startovaće u oktobru. Na levoj strani biće obnovljeno 1.384 metra mosta, na desnoj – 2.145, iznad same reke će biti rekonstruisano 486 i na petlji Gazela 463 metra mosta. Ukupna obnova Gazele s prilazima koštaće 77 miliona evra.
U finansiranju će učestvovati Evropska banka za obnovu i razvoj, koja je odobrila kredit od 25 miliona evra, grad sa 7,5 miliona evra, JP „Putevi Srbije“ sa 4,8 miliona evra i Evropska agencija za rekonstrukciju sa 6,75 miliona evra.
– Gazela nije obnovljena više od 30 godina. Svakog dana preko nje pređe oko 165.000 vozila, a prvobitno je predviđen promet od 38.000 vozila – rekao je Jocić.
Pre početka radova, neophodno je raseliti porodice koje žive ispod mosta. Kancelarija EBRD u Beogradu za to će obezbediti dva miliona evra.
Javno preduzeće Putevi Srbije potpisalo je s Evropskom investicionom bankom i ugovor o kreditu od 33 miliona evra za obnovu 100 mostova na glavnim i regionalnim putevima u Srbiji. Oko 40 odsto mostova i nadvožnjaka na putevima u Srbiji je u lošem stanju, a drugu polovinu novca za finansiranje tog projekta vrednog 66 miliona evra, obezbediće Putevi Srbije.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari