Kako da izračunate koliko kalorija vam je potrebno za jedan dan? 1Foto: Shutterstock/favorita1987

Znate li koji je dnevni preporučeni unos kalorija za žene, a koji za muškarce?

Pitate se koliko vam je kalorja stvarno potrebno? Pomoću Harris-Benedictove jednačine možete to precizno izračunati.

Za muškarce i žene

Za muškarce ona glasi: 66,5 + (13,75 x masa u kg) + (5,003 x visina u cm) – (6,755 x godine). Za žene: 655,1 + (9,563 x masa u kg) + (1,850 x visina u cm) – (4,676 x godine).

Rezultatu se dodaje i vrednost za životni stil. Rezultat jednačine treba pomnožiti sa 1,2 za sedelački život, sa 1,375 za blagu aktivnost, sa 1,55 za srednju aktivnost, sa 1,725 za visoku te sa 1,90 za ekstremnu aktivnost.

Primer za ženu od 40 godina, telesne mase 70 kg i visoku 175 cm koja živi uglavnom sedilački: 655,1 + (9,563 x 70) + (1,850 x 175) – (4,676 x 40) = 1461,22 kcal x 1,2 = 1753,464 kcal

Preporučeni unos

Generalno, preporučeni dnevni unos kalorija za sedentarnu odraslu ženu je 1.800 do 2.000 kcal, a za neaktivnog odraslog muškarca 2.000 do 2.200 kcal.

Indeks telesne mase

Drugi indikator je indeks telesne mase. BMI je metoda merenja masnog tkiva (masti) na osnovu visine i težine.

Izračunava se tako što se težina u kilogramima podeli sa visinom izraženom u metrima na kvadrat, piše Živim.hr.

Ako je BMI od 25 do 30, osoba ima višak kilograma, od 30 do 40 je gojazna, a iznad 40 je izrazito gojazna. Preporučeni BMI je između 18,5 i 24,9. Ispod 18,5 BMI je nizak i znači pothranjenost.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.