Kako očuvati zdravlje umerenošću u ishrani 1Foto: Pixabay/Bohed

Akademija za ishranu i dijete iz SAD podržava ideju konzumiranja određene hrane umereno, što znači da je prihvatljivo da jedete nešto van liste namirnica koje su dobre po vas, sve dok to jedete u malim količinama i ne tako često.

Ne razmišljajte o hrani kao potpuno dobroj ili lošoj

Označavanje hrane kao dobre ili loše uopšte nije od pomoći. Takođe može da bude izazovno za ljude koji su imali poremećaj u ishrani jer im donosi osećaj krivice i sramote, a rezultira lošim odnosom sa hranom.

Vodite se time da umerenost u ishrani zaista može da poboljša vaše zdravlje i ustanovite svoje obroke u skladu sa tim.

Postoji hrana sa mnogim benefitima po zdravlje, dok ih druga nema, ali to samo znači da treba da izbegavate preterani unos hrane.

Postoji prostor za različite vrste hrane u dnevnoj ishrani, sve dok su opšti obrasci dobri po vas.

Navodno je kategorizacija određene hrane ili grupa hrane kao dobre ili loše previše pojednostavljena i može dovesti do nezdravih navika i poremećaja u ishrani, tako da nemojte to raditi, već shvatite umerenost u ishrani kao važnu, što će i poboljšati vaše zdravlje.

Ponekad hrana treba da bude zabavna, kao kada se slavi rođendan. Osećaj da treba da jedete samo unapred određenu hranu sve vreme može da izazove izbegavanje zabavnih događaja i učini da se osećate kao da vam se ceo život svodi na to kako jedete.

Naravno da to nije dobro po vaš organizam – održite umerenost u ishrani i moći ćete da uživate u svemu, a poboljšaćete i svoje zdravlje.

Da li možete da jedete šta želite?

Ne baš. Važno je da održite kvalitetan obrazac ishrane. Fokusirajte se na konzumiranje svežeg voća, povrća, orašastih, ali i morskih plodova, žitarica od celog zrna itd.

Sve dok vam je ishrana izbalansirana, u redu je da se prepustite uživanju u nekom kolaču, slatkišu, porciji čipsa ili omiljenom desertu jednom dnevno.

Ukoliko pak ne odolite iskušenju i pojedete čitav pleh slatkiša danas, nemojte da žalite nad svojim neuspehom u ishrani; samo preskočite slatko nekoliko dana. Sledeći put kad budete uzeli desert, pojedite manju porciju.

close
Kako očuvati zdravlje umerenošću u ishrani 2

Prijavite se za
NJUZLETER

Svake subote u formi mejla biće Vam dostupan pregled nedelje koji za Vas biraju i komentarišu kolumnisti Danasa.

Vaša email adresa biće korišćena isključivo za potrebe slanja njuzletera u skladu sa Politikom privatnosti.

Podržite nas članstvom u Klubu čitalaca Danasa

U vreme opšte tabloidizacije, senzacionalizma i komercijalizacije medija, duže od dve decenije istrajavamo na principima profesionalnog i etičkog novinarstva. Bili smo zabranjivani i prozivani, nijedna vlast nije bila blagonaklona prema kritici, ali nas ništa nije sprečilo da vas svakodnevno objektivno informišemo. Zato želimo da se oslonimo na vas.

Članstvom u Klubu čitalaca Danasa za 799 dinara mesečno pomažete nam da ostanemo samostalni i dosledni novinarstvu u kakvo verujemo, a vi na mejl svako veče dobijate PDF sutrašnjeg broja Danas.