Foto: Pixabay/ Christoph

Međutim, iako se čini da će kafa ispijena oko jedan popodne izgubiti efekat do četiri kad ćete biti spremni za novu šoljicu, možda je ipak bolje neko vreme ostaviti telo slobodno od kofeina, piše Independent.

Prema najnovijem istraživanju, trebali biste izbegavati kafu nakon dva popodne, odnosno otprilike sedam sati pre odlaska na spavanje kako biste izbegli da vam kofein utiče na san.

Studija objavljena u časopisu Journal of Clinical Sleep Medicine otkrila je da konzumiranje kafe čak šest sati pre spavanja može uticati na kvalitet sna. Iako su učesnici istraživanja zaspali bez većih problema, analiza njihovih snova utvrdila je da kafa popijena pre spavanja itekako utiče na kvalitet odnosno dubinu sna.

Prekasno popijena kafa može vas dovesti i u stanje jet-lega, odnosno poremećenog unutrašnjeg sata. Prema studiji koju su proveli naučnici iz Velike Britanije i SAD-a, kafa popijena tri sata pre počinka, može unutrašnji sat vratiti unazad za čitavih 60 minuta.

Osim što narušava ciklus spavanja, poremećen unutrašnji sat povezuje se sa srčanim problemima i Alchajmerovom bolešću. Opšte je pravilo kojeg se valja pridržavati – ne pijte kafu nakon dva sata popodne.

Srećom, većina pije kafu između 10 ujutro i podneva, odnosno baš onda kad je kofein najpotrebniji i kad će ga telo najbolje iskoristiti.

Dodajmo i da klinika Mayo preporučuje dnevni unos kofeina na granici do 400 mg, što je oko četiri šoljice kafe.

Povezani tekstovi