Prodaja modela "500L" ipak sve manja 1

– Kompanija Fijat Krajsler automobili Srbija (FCAS) i u prvoj polovini ove godine ubedljivo je najveći domaći izvoznik. Prema poslednjim podacima Ministarstva finansija, izvoz FCA Srbija u prva tri ovogodišnja meseca iznosio je 312,4 miliona evra, što je gotovo četiri puta više od drugoplasiranog na listi 15 najvećih ovogodišnjih srpskih izvoznika, firme Tigar tajers iz Pirota, koja je u prvom kvartalu ostvarila devizni prihod od 85 miliona evra.

                       

Treće mesto na tom spisku pripalo je smedersvkoj Železari koja je, od januara do marta, izvezla čelik u vrednosti od 55,4 milion evra, za njom slede niški „Filip Moris“ (51,6 miliona evra), te državna kompanija za prodaju (u poslednje vreme i proizvodnju) oružja Jugoimport SDPR, sa tromesečnim izvozom od 44,6 miliona evra…

Iako je i dalje neprikosnovena na listi najvećih srpskih izvoznika, kompanija Fijat Krajsler automobili Srbija, ipak, iz godine u godinu, beleži sve slabije izvozne rezultate. Naime, u prvom kvartalu 2014. izvezla je vozila u vrednosti od 374,8 milioona evra, odnosno za 62,4 miliona evra više no u istom ovogodišnjem periodu. FCA Srbije je lane, od januara do kraja aprila, na evropskim i severnoameričkim tržištima prodala sve verzije modela „Fijata 500L“ za 485,4 miliona evra, što će, za isti period ove godine biti nedostižan rezultat.Kragujevačka fabrika je najbolji izvozni rezultat, ne računajući 2012., pošto su proizvodnja i plasman „Fijata 500L“ startovali početkom jula te godine, imala naredne 2013., kad je na inostranim tržištima ostvarila devizni prihod od 1,53 milijarde evra, dok je već naredne 2014. izvoz sbio smanjen na 1,36 milijarde evra.

Lane je ukupan plasman svih verzija „velikog fiće“ na inostranim tržištima „težio“ 1,18 milijardi evra, a ove godine će, sudeći po rezultazima iz prvog kvartala, biti još slabiji. Da plasman „Fijata 500L“ na inostranim tržištima pada iz godine u godinu, svedoče i sve učestaliji prinudni odmori zaposlenih u kragujevačko fabrici, u kojoj su montažne trake u prva četiri meseca ove godine bile često zaustavljane.

Iako u više navrata upozravana na činjenicu da proizvodnja i plasman „Fijata 500L“ stagniraju, te da je neophodno da se država, kao suvlasnik kompanije FCA Srbija, aktivnije uključi u rešavanje problema i projektovanje njene budućnosti, Vlada Srbije još nije reagovala. Fabrički sindikat je od aktuelnog premijera Aleksandra Vučića često tražio da poseti kragujevačku fabriku, ali i da od menadžmenta Grupacije Fijat Krajsler traži proizvodnju još jednog modela.

Umesto toga, premijer je nedavno u Kragujevcu govorio o Železari iz Smedereva, Mitrosu iz Sremske Mitrovice i drugim firmama, najavljivao je otvaranje ni manje ni više nego 20.000 novih radnih mesta na livadi ispod ovdašnje „Elektrošumadije“, na kojoj tek treba da se gradi nova radna zona. Kompaniju Fijat Krajsler automobili Srbija, u sred Kragujevca, nije ni pomenuo. Čak ni u kontekstu famoznog bescarinskog plasmana „Fijata 500L“ na ruskom i ostalim tržištima Evoazijskog ekonomsmkog saveza, koju su i on i drugi zvaničnici (Rasim LJajić i Željko Sertić), te ruskim ambasador u Srbiji Aleksandar Čepurin, još prošlog meseca najavljivali kao već izvestan poslovni aranžman.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari