Foto: promoEmisija „Keš ili treš“ (u originalnom nazivu „Bares für Rares“) postala je jedna od najgledanijih televizijskih sadržaja u svetu tokom poslednjih nekoliko godina, a uskoro stiže i na TV Nova. U emisiji stručnjaci procenjuju predmete koje ljudi donesu, otkrivaju njihovu priču i, ukoliko predmeti imaju vrednost, njihovim vlasnicima nude mogućnost da ih prodaju kolekcionarima – a naizgled bezvredni predmeti mogu imati zapanjujuću vrednost i tako učesnicima doneti neočekivanu zaradu.
Ali šta je to što ovu emisiju čini toliko privlačnom i dugotrajnom? Koji su to ključni faktori koji su omogućili da ovaj format pređe granice Nemačke, gde je prvi put emitovan, i postane popularan širom sveta?
Kombinacija edukacije i zabave
Jedna od najvažnijih karakteristika emisije je način na koji spaja edukaciju i zabavu. Gledaoci ne samo da uživaju u zanimljivim momentima licitacija i kupovina, već i u učenju o istoriji, umetnosti i antikvitetima. Stručnjaci koji procenjuju predmete objašnjavaju vrednost predmeta, njihove istorijske značajnosti i kako su došli do svoje trenutne vrednosti na tržištu.
Autentičnost i emocije
Osim stručnog ocenjivanja predmeta, emisija pruža prostor za ljudske priče. Mnogi učesnici u emisiji dolaze sa emotivnim pričama o svojim predmetima – nekoj dragocenoj uspomeni iz prošlih vremena, poklonu od voljenih osoba ili čak predmetu koji je prošao generacije u njihovoj porodici. Ove priče dodaju dubinu i autentičnost jer se obični predmeti pretvaraju u nečiju vrednu uspomenu.
Veza sa istorijom i kolekcionarstvom
„Keš ili treš“ uvodi publiku u svet kolekcionarstva i starina. Mnogi predmeti koji se prikazuju u emisiji nisu samo „stare stvari“, već imaju duboku istorijsku vrednost – bilo da su to umetnička dela, antikviteti, kolekcionarski predmeti ili retki komadi. Tako gledaoci mogu da saznaju više o prošlim vremenima i vrednostima koje su bile cenjene u određenim periodima. A jedan predmet iz prošlosti može doneti iznenađujuće visoku cenu.
Snažna i prepoznatljiva produkcija
Jedan od ključnih faktora koji doprinosi dugovečnosti emisije je i kvalitetna produkcija. „Keš ili treš“ ima jasnu i prepoznatljivu dinamiku – od prvih pregovora o ceni, preko stručne procene, do aukcijske licitacije. Emisija se ne fokusira samo na predmete, već i na interakciju između učesnika i eksperata. Ovaj dobro utemeljen format daje publici dozu zabave i napetosti uz završni trenutak kada se razjasni koliko je predmet zaista vredan.
Globalni uspeh i prilagodljivost formata
Emisija je univerzalnog formata koji se lako može prilagoditi različitim kulturama i tržištima. Od Nemačke do verzija u Austriji, Francuskoj, Velikoj Britaniji, Italiji, Grčkoj i mnogim drugim zemljama, emisija je zadržala osnovni koncept – da ljudi donose predmete koje žele da prodaju ili procene. Jedina promena su, naravno, lokalni eksperti i prilagođena kultura, ali osnovna dinamika emisije ostaje ista, te se publika širom sveta lako povezuje sa sadržajem.
„Keš ili treš“ uskoro stiže i u Srbiju, i to na televiziju Nova, a prijave za učešće su otvorene na OVOM LINKU. Takođe se možete prijaviti i putem Vibera i Whatsapp-a na broj telefona 0698433766. Možda baš u vašem domu postoji predmet koji bi iznenadio čak i trgovce iz ove popularne emisije, i zato ne propustite priliku da budete deo ove jedinstvene aukcije i možda uspete da unovčite svoju dugo čuvanu starinu!
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.


