Ako je suditi prema oficijelnim informacijama uoči današnjeg Samita o zapadnom Balkanu, u Beču, na kojem će se jedna od glavnih tema odnositi na realizaciju zajedničkih infrastrukturnih projekata, na saobraćajnoj mapi jugoistočne Evrope, koja je deo evropske transportne mreže, napokon će se naći i Kragujevac, koji se decenijama unazad nalazi na „slepom koloseku“ uprkos činjenici da je jedan od najznačajnijih industrijskih centara Srbije.


Vlada je nedavno u spisak domaćih projekata koji bi, nakon Samita u Beču, trebalo da postane deo zajedničkih infrastrukturnih planova zapadnog Balkana uvrstila i prugu Lapovo – Kragujevac – Kraljevo. Modernizacija i elektrifikacija te pruge, podsetimo, najavljivana je još od jeseni 2008, odnosno posle potpisivanja ugovora Vlade Srbije o formiranju zajedničke automobilske kompanije u Kragujevcu.

Iako je modernizacija te pruge jedna od ugovornih obaveza države prema Fijatu, koja je morala da bude ispunjena do početka serijske proizvodnje prvog novog modela u Kragujevcu („500L“), u julu 2012, ta železnička saobraćajnica trenutno je u goroj situaciji no ikada do sada, uprkos činjenici da njome svakodnevno „tutnje“ vagoni koji prevoze automobile „fijat 500L.

Država, inače, nije ispunila ni ostale infrastrukturne obaveze prema Fijatu, te, tako, još nije okončala izgradnju auto-puta do Koridora 10 i jednu ili dve (južna ili severna obilaznica) oko Kragujevca, koji su, takođe, prema slovu ugovora sa Italijanima, morali da budu gotovi do početka proizvodnje „fijata 500L“.

Država najverovatnije ne bi sada promenila svoj odnos prema centru Šumadije i Fijatovoj fabrici, da se proletos, kad se videlo da Kragujevca nema nigde u razvojnim planovima nadležnih za izgradnju saobraćajnica od šireg značaja. Reagujući na sve izraženije medijske pritiske, gradska uprava je zatražila hitan sastanak sa ministarkom građevinarstva i saobraćaja Zoranom Mihajlović, koja je lokalnim čelnicima obećala da će se Kragujevac ipak naći na mapi evropskih saobraćajnica.

Mihajlovićeva je tada obećala da će pruga Lapovo – Kragujevac – Kraljevo, na avgustovskom samitu u Beču, biti uvrštena u spisak zajedničkih infrastrukturnih projekata zapadnog Balkana, čija će realizacija biti finansirana iz evropskih fondova. Obećala je i da će biti završen auto-put do Koridora 10, te započeta izgradnja i severne i južne obilaznice oko Kragujevca.

– Ministarka je ispunila obećanje vezano za prugu Lapovo-Kragujevac-Kraljevo. Ima, međutim, još dobrih vesti u vezi sa izgradnjom saobraćajnica u Kragujevcu, ali o tome još uvek ne mogu da govorim za javnost, rekao je juče našem listu član kragujevačkog Gradskog veća za urbanizam i izgradnju Veroljub Trifunović, odbivši da odgovori da li se te „dobre vesti“ odnose na završetak auto-puta do Koridora 10 i početak izgradnje obilaznica oko Kragujevca.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari